IR program

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

IR program

Inlägg av ElectricMan »

Jag behöver ett program som kan skicka och ta emot filer genom IR. Min bärbara dator har en IR port och min mobiltelefon likaså, och jag skulle behöva skicka lite filer mellan dem.

Känner ni till nåt bra program?
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Mobiltelfontillverkaren.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Min 6210 hade IRDA precis som min laptop, det fungerade som en COM-port. Jag körde med AT-kommandon, kunde ringa upp, koppla datasamtal osv. med hjälp av ett vanligt modemprogram.
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

electric_man, vad har du för telefon? När min dator hittar min IR-aktiva Sony Ericsson T610 så får jag automatiskt upp en genväg på skrivbordet för att överföra filer. Inga specialprogram behövs.

Edit: Gäller för Windows XP
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Nu har jag testat med Sony Ericssons egna program till min W810i, men det vill sig inte :S

Ska testa några fler gånger och se om det funkar :)
Borre

Inlägg av Borre »

Skriv "services.msc" i kör och kolla om tjänsten "Infrared Monitor" är startad, om inte så starta den. Aktivera sen IR på telefonen när du håller den nära IR-porten på datorn då bör det dyka upp ruta som frågar vad man vill göra, alternativ en genväg på skrivbordet.
Detta har fungerat på en hel hög med telefoner jag har haft, både med 2000 och XP
Skriv svar