JAL

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
m_josefsson74

Inlägg av m_josefsson74 »

Ursäkta Mig MATSENG!!!

Det blev fel från början i går!
Du har rätt det är oviktigt vilket språk man andvänder, huvudsaken att man löser problemet man vill lösa!!!

Är på lite bättre humör i dag! Precis lyckats med min reglerstyrning till värme pannan med natt sänkning av temperaturen och allt mycket stimulerande ska jag säga! Skrivet i JAL och assambler!

//Michaël

PS.
Tycker inte vi ska tjabba i denna tagg heller, utan hålla oss till ett tekniskt hjälp forum som detta ändå är.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor

Inlägg av ensten »

m_josefsson74> Kan man få titta på din lösning. Jag håller också på med något liknande. Bilder scheman osv. Jag håller på med en lösning för att hålla koll på rökgaserna, något som du kanske är intresserad av när jag är klar?! (Jag programmerar i VB, och hör och häpna; Det fungerar till detta ändamål :D )
m_josefsson74

Inlägg av m_josefsson74 »

Visst ensten

Jag ska göra ritningar på det jag gjort och lägga ut här!!
Men det är inte så svårt kolla på tempen ute jämför med tempen upp i huset, om den är mindre än vad jag bestämt för den ute tempen går motorn + en stund och vise versa!!
Jag andvänder SMT160-30 för att mäta temperaturerna som styrsystem har jag en PIC16F877A samt en LCD-Display för att veta vad han gör.

Hur ska du göra med rökgastempen???
Den beror ju på hur pannans verkningsgrad är, och den kommer att öka med 30- 40 grader när det blir mycket sot i pannan

//Michaël

PS.
Roligt att någon lyckats med VB! GRATTIS!!!
Skriv svar