En fråga om strömförsörjning.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
NeoTech
Inlägg: 1072
Blev medlem: 15 maj 2008, 11:14:44
Ort: Örebro/Frövi

En fråga om strömförsörjning.

Inlägg av NeoTech »

Jag har setat och filurat i det här forumet en stund, och tog mig i kragen o registerera mig för ngn dag sedan.

Mycket att jag hamnade här var på grund av Proxxon konverteringen för det är precis det jagg planerar att köra själv som en första maskin.

Jag har övervägt och beställa ett färdigt motor och styrpaket från Jojje, men undrar nu då över hur man ska strömsätta hela eländet..

Jag har inga direkt kunskaper på att sätta mig och bygga en strömkälla från en egen kärna. Utan vill helst ha något färdigt som ja kan strippa kablarna på och skruva fast i kortet helt enkelt.

Är det någon här som har ett bra förslag på detta? För deta är nog den enda delen jag inte kunna hitta på egen hand här på forumet. Förslag på befintliga likriktare man kan köra med som lämpar sig bra för o köra i CNC sammanhang.

Mvh // Andreas
Borre
Inlägg: 4574
Blev medlem: 14 juni 2007, 15:43:50
Ort: Hälsingland

Inlägg av Borre »

Finns de som använder vanliga nätagg modell laptopladdare, en på typ 25V och någon ampere, finns billiga på ebay. Vissa kör bara med laddaren och andra sätter någon större glättningskondensator efter.

För olika nätagg till jojjes kort så kolla alla lillasyster-projekt här på forumet.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... hp?t=22141
Skriv svar