Tjenare.
En kompis till mig hade en ca 3 år gammal 17" noname tft. den har funkat bra och nästan alldrig använts då datorn bara är surt. han föräldrar är inte spec haj på datorer;)
iaf nu senaste veckan så har den varit svårflörtad att fåigång. Dock så visar den någon logotype när den startas men förövrigt är bilden svart.
Har öppnat upp dn och mätt lite vad jag kunnat gissa mig fram och jag ser inga synliga skador. Dock var 'huvud'krestkortat i skärmen väldigt lustigpå baksidan. någonform av beläggning liknande något vittpulver som avdunstatsfrån vatten . Frågan är finns det något och rädda ifrån denna skärm alt få den fungerande eller är det bara skrot?
vet att det blir svårare då jag inte ahr några direxta produktnummer osv.
TFT - visar ej bild
-
-=Fullmoon=-
-
-=Fullmoon=-
-
-=Fullmoon=-
okey. isf blir det ett ingrepp ytterliggare och försöker ta isär den ännu mer så att den kan användas som overheadtft eller att man fulmoddar dit 2 fungerande ccfl rör.
En fråga. körs dessa ccfl rör på samma spänning som 'moddnings' ccfl rör körs på dvs några tusen volt? isf är det ju bara att testa om en fristående inverter tänder de och isf vet man om inverten funkar elelr inte.
Annars om rören är hela så tar man och sätter dit andra ccfl invetrar.
En fråga. körs dessa ccfl rör på samma spänning som 'moddnings' ccfl rör körs på dvs några tusen volt? isf är det ju bara att testa om en fristående inverter tänder de och isf vet man om inverten funkar elelr inte.
Annars om rören är hela så tar man och sätter dit andra ccfl invetrar.