I schemana (heter det så?) i den bifogade bilden finns på några ställen en ring med ett kryss i (t.ex. vid jordanslutningarna). Hur ska man tolka det?
http://img148.imageshack.us/my.php?imag ... zq1.th.png[/img]
Bilden kommer från en manual för ett datainsamlingskort för den intresserade.
(Jag begriper inte riktigt hur man får bilden att bli till en länk)
Vad innebär den här symbolen?
Med krysset menas att de ledare som korsar varandra är sammankopplade.
Det finns olika sätt att rita att kablar som korsar varandra är/är inte sammankopplade. tex en stor punkt eller en halvcirkel på ena ledaren.
Det finns olika sätt att rita att kablar som korsar varandra är/är inte sammankopplade. tex en stor punkt eller en halvcirkel på ena ledaren.
Kod: Markera allt
kopplade
|
|
--*--
|
inte kopplade
|
|
--)--
|
Ah, givetvis måste det vara så, varför tänkte jag inte på det.JohanF skrev:Med krysset menas att de ledare som korsar varandra är sammankopplade.
Det är ett jobbprojekt, så det är inte så spännande. Det ska bara sitta i en dator som står och loggar signalerna från en radda givare.björn skrev:Då frågan redan är besvarad ställer jag en nyVad skall du göra för kul med NI DAQ-kortet?
Dock har jag en massa DAQ:ar som bara ligger och skräpar på jobbet, man kanske skulle kunna komma på nåt kul att göra. LabVIEW är skoj!