Som några av er redan läst sprang jag över en ITEL fräs förra veckan, levererad av Solectro. Jag håller ju på med ett eget bygge, men detta kunde jag inte motstå. Jag såg att någon satte ut anonsen under köp och sälj här, då blev jag lite svett. Som tur var mailade jag säljaren strax efter att han lagt in annonsen, rena flytet! Hans tanke var att starta en auktion om det var flera intresserade, men sedan orkade/hann han inte så den blev min för utgångspriset 8000 kr. Och så här ser den ut i sitt nya hem:

Än så länge så verkar allt bra. Jag har beställt fett från Solectro så jag skall snart plocka av bälgarna och ge den lite underhåll.
Motorerna är inte stora, 50 Ncm tror jag x och y är. Har inte tunat in dem riktigt ännu så jag tar gärna mot tipps på hur man ställer in dem efter max prestanda utan att man riskerar skada något.
I övrigt så går den fortfarande på original elektroniken och jag hoppas den håller ett tag till, halvsteg tror jag endast att drivarna ger ut. Förra ägaren har dragit ut steg, dir och givare signaler till 25polig Dsub så det är Mach3 som används.
Jag har precis fått tag på en Post processor fil av en hygglig prick på cnczone och testat första nc filen i mach 3 och det ser bra ut så långt, inte hunnit köra ännu dock. JonasCh får nog ta sig en titt så allt ser ok ut i filen