Låsa Upp Telefon

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
elex

Låsa Upp Telefon

Inlägg av elex »

Hej jag hade behövt eran hjälp.
Det är så att jag bytte abonemang nyss på min mobiltelefon, kruxet är att den är operatörsbunden till Vodafone. Visst är det inga problem att få koden för upplåsning av Vodafone men för 350kr plus att jag får vänta i en vecka. :shock: Men jag har för mig att det finns program eller hemsidor som låser upp telefonen :twisted: Vet ni något om detta? några tips om var man kan hitta dessa program (namn) eller hemsidor där man kan göra detta själv och hur man går till väga.

Hemsk tacksam för all hjälp
Alex

PS (Gärna snabba svar väntar på svar irfån ett jobb)
Användarvisningsbild
Hedis
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Tillverkare?
Modell?

HÄR är en länk som handlar om ämnet.

http://www.trycktill.com/

Räknas det som ett snabbt svar? :D
elex

Inlägg av elex »

Ja det är ett snabbt svar :D
Tyvärr gick det inte online med min, någon annan sida eller program som kan låsa upp T610

Tillverkare:SonyEricsson
Modell: T610
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Ericsson är svårare än t ex nokia att fusk låsa upp.
Här kan du leta, jag har inte själv behövt låsa ypp någon telefon än men flera jag känner har "öppnat" Ericsson apparater ned hjälp från den här sidan:http://www.cellular-support.com./nuke/m ... =2&tpage=1
elex

Inlägg av elex »

Har tittat runt på era förslag, men tyvärr finns det ingen som man bara kan skriva in och få en kod. Man måste visst ha en modul mellan datorn och mobilen o den kostar 300 så det är i princip samma som Vodafone :(

Men eftersom Vodafone endast skickar en kod som man ska slå in, så borde det ju finnas någon som lyckats med detta förutom dem. Ingen som har sett någon sida med detta eller program.?
Skriv svar