Hej!
Har ett eldrivet flygplan med ett svagt batteri och funderar på om det spelar någon roll hur många ah batteriet är på?
Skulle detta funka:
Batteri från början:
NIMH 9,6V 650mAh
Länk
Nytt batteri:
NIMH 9,6V 2000mAh
Länk
RC Flyg NIMH ack
Tänka på gällande lipo/lion accar är att de får inte gå under 3 volt / cell så
bör helst använda ett fartreglage me cutoff avsedd för lipo/lion accar.
http://www.skanedrakar.se/ de har både accar och reglage.
Slå dem en pling på 046-247114 öppet 12-18 vardagar 10-13 lördagar.
bör helst använda ett fartreglage me cutoff avsedd för lipo/lion accar.
http://www.skanedrakar.se/ de har både accar och reglage.
Slå dem en pling på 046-247114 öppet 12-18 vardagar 10-13 lördagar.
Samma laddare till båda batterierna, tar bara längre tid att ladda om laddaren är dum. Är den smart tar det lika lång tid.
Tredubblad kapacitet på accen ger tredubblad vikt om det är samma "kemi". Å tredubblad flygtid minus viktstraff!
Lipobatterier kräver annan laddare och annan fartkontroller.
Eller rättare sagt, du kan nog använda gamla laddaren och fartkontrollern,
men om du överladdar kan du bränna ner huset och om du drar ur accen
för mycket förstör du den och bränner eventuellt ner huset också om du
är ambitiös.
Men djävlar vilket drag med LIPO!
Nitro för lattevispen!
/Wombat med 8 LIPO-packar i en plåtlåda i verkstan...
Tredubblad kapacitet på accen ger tredubblad vikt om det är samma "kemi". Å tredubblad flygtid minus viktstraff!
Lipobatterier kräver annan laddare och annan fartkontroller.
Eller rättare sagt, du kan nog använda gamla laddaren och fartkontrollern,
men om du överladdar kan du bränna ner huset och om du drar ur accen
för mycket förstör du den och bränner eventuellt ner huset också om du
är ambitiös.
Men djävlar vilket drag med LIPO!
Nitro för lattevispen!
/Wombat med 8 LIPO-packar i en plåtlåda i verkstan...
