Nyligen har en svart parallell linje (en pixel) dykt upp. Den är uppe vid menyerna, så den stör inte så mycket. Den är där inte hela tiden och jag vet inte vad som orsakar den. När jag startade datorn i dag så var den där även då den svarta XP-menyn var där. Linjen var då streckad, inte svart.
Liknande hände när jag arbetade i Illustrator i går. Jag skalade ner en cirkel och delar av den "gamla" cirkeln fanns kvar. Jag fick skrolla arbetsytan utanför skärmen för att få bort det. Jag har arbetat med Illustrator i runt 10 år. Detta är första gången detta hänt. Liknande buggar finns i Word. Men första gången i Illustrator.
Någon som har en aning om vad detta är?
Är det grafikkortet får butiken ge mig ett nytt. Är det skärmen (eller drivrutinerna) får butiken fixa det. Eller vad det nu är. Jag har inte köpt sakerna i samma butik. Så jag antar att jag först måste isolera problemet.
PC problem, grafikkort, skärm?
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Om det är grafikkortet så accepterar jag det som det är. Jag är sjuk i influensa och tänkte inte så klart. Grafikkortet är för gammalt för att butiken ska fixa eller byta ut det. Som sagt, det accepterar jag. Skärmen däremot är ny.
Jag har andra problem. Som kass drivrutin till skärmen (LG hävdar givetvis att den inte är kass, men det är den). Och givetvis massor med buggar i XP och relaterat. Men det får jag leva med. Vad som stör mig är att kvalitetskontrollen (nu uppenbarligen noll) tycks sjunka med antalet överflödiga funktioner.
Jag har andra problem. Som kass drivrutin till skärmen (LG hävdar givetvis att den inte är kass, men det är den). Och givetvis massor med buggar i XP och relaterat. Men det får jag leva med. Vad som stör mig är att kvalitetskontrollen (nu uppenbarligen noll) tycks sjunka med antalet överflödiga funktioner.