Så antingen så kan den bara visa siffror på ett förprogrammerat sätt. Skulle kunna fungera som en Kö lapps maskin då. Eller så pipper summern när man ändrar data. Det första verkar det inte vara eftersom den inte ger något utslag när man växlar mellan 0v och 5v på CL.. ska testa det andra nu.
av dom fyra pinnarna som inte används går 2 bort helt. och 2 går till överdelen av klockan.
Jag har inte börjat rita än. Försöker förstå det mesta i huvudet först:) Jag vet faktiskt inte hur jag ska börja rita schemat heller. Jag har lite problem med att man inte ser någonting efter några komponenter.
Jag har iaf fått igång så den visar 00 00 nu. Jag har också kommit fram till att drivspänningen är 12Volt. Jag har kopplat in två strömbrytare inkl pull down motstånd också, en på S och en på CL..men jag får den inte att byta siffor eller så. Iaf inte kontrollerat. Den visar 02 00 nu. MEn jag vet inte hur det kommer sig=P
Om du gör som du blev om bedd och lägger upp en bild på baksidan så går det ju att hjälpa till. Om du fotar båda sidorna rakt framifrån så går det att manipulera lite i datorn.
danei skrev:Om du gör som du blev om bedd och lägger upp en bild på baksidan så går det ju att hjälpa till. Om du fotar båda sidorna rakt framifrån så går det att manipulera lite i datorn.
Jaha, Var det så ni tänkte. Visst kan jag slänga upp fler bilder.=)
Hoppas kvaliten duger. Det är mörkt ute och har inte så mycket lamper och med blixten ser det värre ut.
AndersG: Ja. Vid 12 volt så ligger spänningen över dioderna på cirka 1.8-1.9V. Dom gröna och dom röda lyser lika starkt då också. Det gör dom inte vid 10 och under. så jag antog att 12 volt var det dom ville ha