Är det någon som kör med "SiteStudio6" ?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
PeterH

Är det någon som kör med "SiteStudio6" ?

Inlägg av PeterH »

Hej, har hittat en site manager av CMS-typ men som är lite mer inriktad på att det ska gå lätt för den ovane slutanvändaren att göra ändringar av både innehåll och layout. Nu undrar jag om någon här har gjort egna mallar med SiteStudio6 och har lust att ge lite stöd nu när jag håller på att lära mig?

Programmet är som sagt mycket enkelt att sköta när man väl fått till mallarna (har provat dom inbyggda så jag vet vad som går att få till men inte hur man får till dom :cry: )

Jag har kört HTML under många år med både notepad, HomeSite, Dreamweaver, FrontPage m.fl. men nu vill jag gärna använda SiteStudio6 eftersom det verkar föredömligt enkelt ur användarperspektiv, även om medföljande dokumentation är totalt kass! :evil:

Edit: länk till Site Studio 6

/PeterH
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

> Är det någon som kör med "SiteStudio6" ?

Ja. Är nöjd.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Gör du dina egna mallar Sodjan eller har du en webbyrå som skapat mallarna och där du själv bara gör underhållet?

/PeterH
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Jag gjorde ett par grundmallar. Inga avancerat, bara t.ex sv/eng o.s.v.
Se www.jescab.se
Jag är min egen webbyrå... :-)
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Hehe... precis som jag vill bli då Sodjan :lol:

Har du några tips för "tänket"? Har sett att dom ofta använder "rutor" i sina layouter, kan man likna dessa vid "ramar"? Dom använder också mycket GRE-komponenter (hela lösningen verkar bygga på GRE-komponenterna). Är GRE-komponenterna något du skulle säga att man alltid börjar med, dvs. att skapa alla GRE-objekt innan man sätter igång med byggandet?

Har du hittat någon bättre dokumentation än den som följer med, t.ex. en sida där en användare beskriver lite mer "steg-för-steg" eller är det bara jag som inte riktigt fattar hur enkelt det egentligen är :oops:

/PeterH
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Nej, jag har inte tänkt speciellt mycket.
Gjorde bara en grundlayout som fungerade.
Plockar in bilder i verktyget för att göra det.
Fixar sidor ("dokument" som det kallas) och laddar upp... :-)
Skriv svar