"development kits" utvecklings kort

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
SmourF
Kontakt:

"development kits" utvecklings kort

Inlägg av SmourF »

hej,

jag har sökt runt, har ju jobbat med microchip, så ja vet hur de fungerar där, man programmerar och kopplar upp, men nu när jag tänkte inhandla en freescale, så undrar jag då jag inte hittar några programmerare, men, däremot finner en jäkla massa utvecklingskort :) undrar jag vad det är, jag har en bild av det hela men jag vill inte gissa eller chansa, hade hoppats på o förstå över helgen så man kan beställa nästa vecka :)

exempel
http://se.farnell.com/1324337/semicondu ... SBSPYDER08
http://se.farnell.com/1263711/semicondu ... MO9RS08KA2

min bild av de hela är att det är en programmerare som man kan programmera, samtidigt som att allt är uppkopplat som på en bräda, så man kan dra sladdar :)

sen undrar jag, utvecklingsverktyg om någon vet till Freescale, deras var ju bara demo, finns de någon fri variant ? ifall någon vet, min lärare visste icke :(

sen vill jag passa på o tacka specielt Sodjan som alltid tar sig tiden o förklarar, och jag alltid glömmer o tacka :)

de var väl de jag tänkte,

hade gott killar!

MVH SmourF
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Användarvisningsbild
Tripp
Kontakt:

Inlägg av Tripp »

Elfa Artikelnummer: 73-957-34

Länk

Tripp
SmourF
Kontakt:

Inlägg av SmourF »

aha tackar tackar :), jag har sökt på google efter programmerare men inte hittat, så de finns :), synd bara lappen var så hög... tack!

tack för svaret :)

MVH SmourF
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Vilken familj är det du siktar på att jobba med?
Är det bara programmerare du är ute efter, eller även debugger?
probe

Inlägg av probe »

Jag har en dubugger liggande på hyllan för dessa - fick den på en embedded mässa av en säljare som ville övertyga mig om att jag skulle börja med deras produkter istället....

Men eftersom den ligger på hyllan så lyckades han visst inte, MEN det intressant i historen är att om de ibland skänker bort dem så borde de inte vara så dyra att köpa heller...
SmourF
Kontakt:

Inlägg av SmourF »

hej!

tack för svaren :)

ursäkta dröjsmålet, har varit på besök, och haft de trevligt på annat håll :)

jag tänkte göra par prototypkort baserade på freescales RS08, av olika skäl :)

angående programmerare eller debugger, ja, ja vet ju inte skillnaden direkt, jag tänkte mig en programmerare men sedan såg jag utvecklingskort, och om de e så som jag tror de e så anser jag ju de e bättre köpa ett utveklingskort, har inte riktigt förstått, har läst mkt om de, deras datablad,

men jag tänkte mig annars en programmerare, men om jag köper en programmerare hade de varit kul o ha en som kan göra lite mer, dvs programmera kanske lite fler grejer än bara 8serien, men den för 3papp kan ja säga direkt för dyrt :D

probe, vad kan den debuggern göra ?, hehe ja man kan undra ja, undrar många gånger hur de kan tillverka vissa produkter till de priserna de gör, jag menar en hel dvdspelare me fjärrkontroll och emballage för 295kr inkl moms, frakt till sverige, tull etc... ja, hehe

Stinrew, RS08 i första hand, har ingen klar bild mellan debugger och enbart programmerare, den bilden jag har är att de e en typ av In Circuit Programmer till microchip

tack för visat intresse killar

ha de gott!!

MVH SmourF
Skriv svar