Lysande!
Men jag gissar att denna typ av lampa medför en hel del andra komplikationer som de inte berättar om just nu.
För övrigt är väl lysdioderna snart ikapp denna verkningsgrad.
Den tändes ju ganska trögt, så till bilar kommer det nog inte att funka så bra. Det blir ju helsvart i nån sekund före den börjar lysa.
Men dom löser väl det också till slut får man hoppas...
jojje skrev:Den tändes ju ganska trögt, så till bilar kommer det nog inte att funka så bra. Det blir ju helsvart i nån sekund före den börjar lysa.
Men dom löser väl det också till slut får man hoppas...
Men de e ju bara när man kör på startmotorn... På helljuset är de inte så farligt som alla tror att de tänds långsamt... Jag tkr de är rätt så skönt (xenon) som tar 1 sekund innan det når full styrka...
Jag var länge helt övertygad att LEDs var framtiden, men jag är inte så säker på det längre. Dom är ju så känsliga för värme och så fort watt-talen sticker iväg är det ju knappt ekonomiskt med LEDs längre (om man ska behöva ha 5kg koppar/lysdiod)
Glödlampan hade det inte så lätt innan man lärde sig att vakuumpumpa ordentligt.
Lysrören var aldrig ett bra alternativ till ovanstående förrän man tog fram riktigt bra fluorescenser som resulterar i princip valfri färgtemperatur...
lundeholm skrev:Jag var länge helt övertygad att LEDs var framtiden, men jag är inte så säker på det längre. Dom är ju så känsliga för värme och så fort watt-talen sticker iväg är det ju knappt ekonomiskt med LEDs längre (om man ska behöva ha 5kg koppar/lysdiod)
Tja, det kommer ju tydligen bilar med det nu.
Osram+Hella+Cadillac=sant