Den här tråden handlar om mitt projekt att replikera en Bedini magnetmotor i syfte att omvandla energin i kollapsande magnetfält till elektricitet. Eftersom denna del av forumet handlar om att redovisa olika projekt, kommer jag inte att diskutera teorier som handlar om aether/ZPE/orgone/fri energi/etc. Jag kommer inte gå in i någon diskussion om frienergimaskiner existerar eller inte. Anledningen till att jag lägger upp projektet på detta forum är för att jag inte hittat något liknande på något svenskt forum. Projektet syftar inte till att bevisa något för någon. Det skall också bli kul att helt förutsättningslöst se vad resultatet blir av det här projektet. En liten kul grej är att jag aldrig byggt någon elektronisk manick i hela mitt liv, så det här skall bli spännande!

Ritning
http://picasaweb.google.com/energyrikar ... 1519952050
Mål
- Steg 1. Att bygga min första elektriska manick
Steg 2. Att få igång motorn
Steg 3. Att se om motorn gör det som patentinnehavaren påstår
Steg 4. Ta fram en plan för hur man kan öka effektiviteten i maskinen
Steg 5. Ta fram en plan för hur man kan skala upp projektet
- Tångamperemeter (Biltema)
Multimeter (Tillquist)
Lödstation
60/40 Asahi Rosinaktiverat,vad fint det låter, lödtenn med äkta bly(Clas Ohlson)
Tänger wow!
Lödstativ
- Köps nästa vecka
Alltsammans kommer att filmas och läggas ut på YouTube.
Den variant jag kommer bygga är den enklaste av Bedinis magnetmotorer, d.v.s. den som kallas SSG - Simplified School Girl. Bedini himself säger att den skall vara så enkel, att en 10-årig skolflicka kan bygga den för att testa om hans teorier stämmer. Jag är nu 33 år, så jag hoppas att även jag skall klara av det här bygget!

Tack för att du läste just den här tråden. Ha en härlig dag!