Bastubelysning
Bastubelysning
Fick idén att fixa upp bastun lite.
Stoppade 6st leds på en taklist och slängde upp det i taket
Själv tycker jag det blev helt snyggt, ledsen lyser upp så man ser i bastun men inte tillräckligt för att man skulle ha av taklampan.
Korroderar krom? Använde ledhållare av krom så det får gärna hålla en tid
Bilder (ganska stora)
Stoppade 6st leds på en taklist och slängde upp det i taket
Själv tycker jag det blev helt snyggt, ledsen lyser upp så man ser i bastun men inte tillräckligt för att man skulle ha av taklampan.
Korroderar krom? Använde ledhållare av krom så det får gärna hålla en tid
Bilder (ganska stora)
Laptoppen är sönder så sitter på servern och har inga program för att resiza bilderna och vill inte installera en massa skit på den.
Panelen är inte lackad utan påpenslad med specialolja gjord för bastu, ungefär likadan olja som linolja. Färgen på panelen har kommit med tiden.
Skall lägga in fler leds, strömkällan (köpt på bebek för så dyra pengar som 0.3 e) klarar av att driva 32 leds så där är väl gränsen
Har fixat bort den fula elkabeln som syns på vänstra kanten. Använder lackad koppartråd istället.
Tips på något litet program som enkelt resizar bilderna? Hellst något som man inte behöver installera utan bara slänga in.
Panelen är inte lackad utan påpenslad med specialolja gjord för bastu, ungefär likadan olja som linolja. Färgen på panelen har kommit med tiden.
Skall lägga in fler leds, strömkällan (köpt på bebek för så dyra pengar som 0.3 e) klarar av att driva 32 leds så där är väl gränsen
Har fixat bort den fula elkabeln som syns på vänstra kanten. Använder lackad koppartråd istället.
Tips på något litet program som enkelt resizar bilderna? Hellst något som man inte behöver installera utan bara slänga in.
Paint brukar funka.
Eller kolla bara denna länk. http://www.barbapappa.net/zeus/Bastu/
Kan låta de ligga några månader, eller så lägger du över till din server.
Eller kolla bara denna länk. http://www.barbapappa.net/zeus/Bastu/
Kan låta de ligga några månader, eller så lägger du över till din server.
Hehe. Vem säljer domdär förutom dom själv då? Gissar att man inte får domdär bjässarna som sample
Iofs förlorar man vitsen om man lägger en stor led, snyggare enligt mig med flera mindre.
Dessutom, skall bastun inte lysas upp helt utan bara så man ser någålunda. Annars kan man ju lika bra använda vägglampan.
Iofs förlorar man vitsen om man lägger en stor led, snyggare enligt mig med flera mindre.
Dessutom, skall bastun inte lysas upp helt utan bara så man ser någålunda. Annars kan man ju lika bra använda vägglampan.