Nätdel till Lillasyrra?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
hecke

Nätdel till Lillasyrra?

Inlägg av hecke »

Hej

Som en del av er har sett så är jag nybliven ägare av en halvfärdig Lillasyrra och är i behov av en nätdel.

Vad tror ni om att använda Nätagg. enl. länk nedan till en Lillasyrra. 24V/6A, dvs 145 W. Den kostar 22+12 USD på Ebay, dvs ca 210 kr med frakt från Shure i Kina. Är det detta nätagg liknande det som Jojje länkat till tidigare (den länken fungerar inte längre)?

http://cgi.ebay.com/24V-DC-6A-145W-Regu ... m153.l1262

En annan variant som jag funderat på är en 24V enkel batteriladdare av märket Einhell som kan leverera 10A. Den kostar 328 kr på Harald Nyborg

http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp ... 34&n=60100

En tredje variant är en switchad Laptop laddare som levererar 24V/5A. Finns att få tag på för ca 450 kr från Teknikmagasinet.

* Gärna input på alternativen ovan eller förslag på andra bra alternativ.
* Vad kör ni med för nätdelar till era Lillasyrror?
* Skall jag sätta en kondensator parallellt med lasten för att jämna ut spänningen?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Det var en enklare typ av agg jojje länkade till, men den där fungerar nog utmärkt till lillasyrran!
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Tror nog inte ens du behöver 6A. När jag kör min stora fräs, så kommer visaren väldigt sällan över 1,5A.
Över 2A har den aldrig varit. Jag körde med 20V/3,2A länge, å det funkade fin fint.

Spänning mellan 24-30V och ström ca 3A skulle jag välja.
Den jag köpte var inge direkt dyrare än en med lägre ström, så valet var givet.
Jim_the_one

Inlägg av Jim_the_one »

Jag vet inte om det finns kvar, men iaf jag å lilla familjen å svärföräldrarna var en sväng till Orsa för ett par veckor sedan.
Och vi svängde då förbi classe i sjön på hemvägen och i fyndhörnan så låg det en bunt med 24V 3A agg för 99kr/st ångrar att jag bara tog 1st men men.
Om det är någon som bor i närheten så sväng förbi där. Skadar ju inte att kolla.
Användarvisningsbild
hecke

Inlägg av hecke »

Har du artikelnr på Nätaggregatet från Classe (det kanske står på den) alternativt om du har en bild, det blir så mycket lättare att beskriva för folket på Classe vad man vill ha då.
douryd

Inlägg av douryd »

Se denna?

//Douglas
Skriv svar