Kan man använda några av de här sakerna till något kul !

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Glycol

Kan man använda några av de här sakerna till något kul !

Inlägg av Glycol »

Go´kväll !

Fick precis 2 flyttlådor elektronik av min flickvän, hon jobbar inom IT och är väldigt förstående när det gäller mitt elektronikintresse. Hon plockar alltid hem en massa roliga saker som skall slängas.

Det jag fick hem nu var:

2 inline ups:er, döda batterier, skall jag självklart fixa.
En hög med mobiltelefoner, de flesta döda. En hel del LG u8110. Kan man använda displayerna där till något kul?
Har någon använt en kameramodul från en mobil?
Några acer PDA:s med döda batterier, fungerar med nätadapter. 400 Mhz, bluetooth och wifi. Kör windows mobile.
Kanske kan användas som robotkontroller !?
Några gamla skrivare, slaktas och stegmotorer, dc-motorer, switchar och optokomponeter sparas.

Har ni några ideér, vet inte riktigt vad jag skall söka efter. Behöver en idé om vad man kan hitta på med det, så kan jag söka vidare info sen!
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

Angående kameramoduler:

http://www.sparkfun.com/commerce/produc ... cts_id=637

Om du kollar i dokumentationen så finns det en forumtråd som dokumenterar en killes ansträngningar att klura ut hur den funkar... mycket intressant läsning, kan nog hjälpa dig ett par steg i rätt riktning :)
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Användbart på mobiltelefon: Skärm, Kamera, Mikrofon, Högtalare, Processor som jobbar med användarinterfacet (ej basband).
bos
Kontakt:

Re: Kan man använda några av de här sakerna till något k

Inlägg av bos »

Glycol skrev:Fick precis 2 flyttlådor elektronik av min flickvän, hon jobbar inom IT och är väldigt förstående när det gäller mitt elektronikintresse. Hon plockar alltid hem en massa roliga saker som skall slängas.
Du gör mig grön av avund. Min sambo är det motsatta, tvingar mig allt som oftast att fylla två flyttlådor med elektronik som "måste" slängas... :?
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Hyr något ställe.. och ordna "Arbete II" :D
Skriv svar