Nätkort till DVD

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
hsproducts

Nätkort till DVD

Inlägg av hsproducts »

Hej!
Finns det någon som har ett fungerande nätkort till en DVD-spelare Centrum Gemini 340/S. Nätkortet har beteckningen 12PW2600PI? Verkar omöjligt att få tag i ett sådant via leverantören Netonnet eller från annat håll.
Hjälp en stackars vilsen hemfixare!
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Ja, jag har ett kort jag fixat men där DVD:n fortfarande är död. Huruvida det fortfarande är fel på nätdelen eller inte vet jag inte, eftersom jag inte fått tag i nått schema. Spänningarna verkar iaf vara rätt från nätdelen.

Vad är felet på ditt kort?
hsproducts

Inlägg av hsproducts »

DVD:n var helt död och ingen Power-indikation på displayen. Eftersom IC-kretsen verkade bränd bytte jag den men när jag sedan kopplade in nätspänningen small det till och glasrörssäkringen och flera komponenter gick åt pipan. Enklast vore därför att få tag i ett fungerande nätkort med spänningar som är OK. Är Du intresserad av att sälja kortet och i så fall till vilket pris?
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Oki, ungefär samma symptom som jag hade. Jag ska kolla med killen som äger DVD:n. Mer än en hundring kan man nog inte räkna med att få, om det fungerar vill säga. Återkommer imorrn.
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Är du intresserad av att testa kortet så skicka PM med adress. Fungerar det vill jag ha en hundring. Fungerar det inte får du göra vad du vill med det.
Tjille

Inlägg av Tjille »

Vet någon beteckningen på ic3? Den är helt bränd så det finns inget att läsa. Det finns några alternativ om man googlar men alla sidor är på språk jag inte behärskar. Alternativen är TNY268P, UC3842P resp TEA1523.
hsproducts

Inlägg av hsproducts »

Hej Tjille!
Jag har bytt ut en bränd IC3 till en TNY267PN. Enkelt och smidigt inköpt och levererad från
Micro-Kit Elektronik AB i Västerås
tel 021-108450
info@microkit.se
www.microkit.se

Hoppas att informationen är till hjälp! Några andra komponenter, bl a dioder och kondensatorer behövde också bytas innan nätkortet fungerade.
Mvh
Hans
Tjille

Inlägg av Tjille »

Kanon. Tack för informationen och länken! En konding behöver bytas också vad jag kan se så här långt.
Tjille

Inlägg av Tjille »

Någon som vet värde/beteckning på ingångsspolen L10?
Tjille

Inlägg av Tjille »

Hittade efter lite sökning den troliga beteckningen: HYT 30027512. Hittar dock inget datablad på nätet. Någon i något annat forum menade att den skall vara på 2,2 mH eftersom det specas så i databladet för kretsen TNY268p som ingår i nätdelen. Låter ju rimligt.
Skriv svar