Hej , funkar det att bygga en vätgas generator med rostfria celler i (plåt) och installera som på en förgasar bil? Tror du det funkar? Eller måste man ha tuber fulla med fätgas under ett tryck? Jag hade tänkt mej att bygga en sån vätgas grej och koppla slangen till förgasaren Eller är det bättre med insprut? Den räcker väl till att driva en bil, eller?
heretic16: Du tänker på att man kör eletrolys av vatten för att utvinna vätgas? Kommer inte på herrens namn som är känd för detta, men ända argumentet som jag har fattat det att hans elektrolys skulle fungera bra var att han körde växelspänning med en vissfrekvens i perioder har jag för mig. Dock mycket mystik under detta ämne och mindre fysik.
Om jag har en positvi laddad platta och en negativ i en hink med vatten och spänningen från ett bilbattreri. Hinken har jag ett lock med hål i och en lnga igenom som leder till förgasaren. Tror du att det kan fungera om jag kan utvinna mycket kanallgas ( H2 + O2) typ 2 liter i minuten
Varför kan inte dessa skojgubbar redovisa i detalj hur de gör istället för att hålla på att svamla om kall fusion och vakuumenergi? Jo därför att då skulle det bevisas att det bara är bondfångeri!
Låter lite skumt att man kan utvinna mer energi än vad man stoppar in i vattnet.
Vätgas har mest potential att vara transportmedel av elektriskenergi då bränslecellerna blir bättre. Typ att man använder solfångare i ett soligare land och sen gör vätgas av elen.
Rekordet i min egen dumhet var när jag satt och tittade igenom någon slags "driv ditt fordon alternativt" film på youtube eller vad det var. Det visade sig att det handlade om vanlig elektrolys sen visade aldrig pappskallarna hur det skulle driva en bil. Kul när man kollat på junket i en kvart ungefär. Bränslecell my ass!
Jotack köra ner två elektroder i ett glas vatten klarar jag nog själv.
Förgasare ska nog fungera om du får till blandningen. Det fungerar ju med startgas