Jag kan ju börja med att meddela att jag inte är någon mekanikkille så förhoppningsvis så kommer det någon jättelätt lösning på mitt problem

Nu till problemet. Jag har jag testat, via ett belgiskt företag, att producera några prototyper med hjälp av SLS-teknik.
http://www.materialise.com/materialise/view/en/65854
Jag har designat en test produkt som jag ritat och sparat ner i STL-format. Fick nu hem prototyperna och blev väldigt konfunderad då måtten som jag satt i min cad-ritning inte stämmer till 100% överens med det som är levererat.

Som ni ser på bilderna så har jag på en av prototyperna gjort ett cirkulärt föremål med några utskärningar........och på insidan av enheten vill jag ha en cirkulär försänkning i mitten med en viss radie.
Radien på cirkeln är för liten och minsta sidan på den utskurna triangeln blir också för liten.
Vad kan detta bero på.?
Kan det ha att göra med mina inställningar på genereringen av STL-filen då detta fil-format är triangelbaserat.
Jag tänkte att det kanske är så att om man skall göra en helt rund cirkel så krävs det egentligen ett oändligt antal och oändligt små trianglar för att göra cirkeln helt
rund ..detta skulle iofs genera en groteskt STOR stl-fil ..ähhh jag vet inte jag kanske är helt ute och cyklar!?
Kan det vara så enkelt att deras anläggning inte är kalibrerad på riktigt sätt?
Jag vet inte det enda jag vet är att det som skall sitta fast i enheten inte får plats.
Vad göra

Mvh.
edit: meningsfel