Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
marcusg

Inlägg av marcusg »

Får se om man hinner dit en sväng imorgon då. Vad blir det av butiken, förresten?
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Ingen aning, de ska troligen bara lägga ner och inte öppna något nytt.
Ta med kontanter och en stor ryggsäck/bag om ni ska dit!
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

"Nu startar utförsäljningen pga flytt" Står det ju med storlek gigantisk på hemsidan...
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Ja jag såg det men när jag frågade så lät de lite vaga...nåja, man får väl hoppas att de lyckas fortsätta med firman!
Användarvisningsbild
kifkroker

Inlägg av kifkroker »

meh! kunde dom inte sälva av saker på hemsidan också - typ stora kit
cyprox

Inlägg av cyprox »

Det är inte sista dagen för utförsäljning.

De kommer ha utförsäljning i ett par veckor. Det är iaf vad jag uppfattade när jag snackade med dom.

De tar ut lite grejer i taget. De har hur mycket som helst på lagret som väntar på att bli sålt men allt får inte plats i butiken.

Den här veckan verkade ha varit elektrolyt-vecken nästan. De hade elektrolytkondingar överallt tyckte jag.
marcusg

Inlägg av marcusg »

Stämmer nog det, himla massa elktrolyter! Och som flera har sagt, det kommer att pågå några veckor med kontinuerlig utplockning från lagret. Synd bara att man har så dålig koll, så man inte vet vad häften av grejerna är! Nåja, bara att sätta sig och långtidsplanera projekt och sedan ta sig dit ett par gånger till... Kul att kunna bygga upp ett lager för nästan inga pengar alls, men väldigt synd att butiken i nuvarande form försvinner :(

Undrar hur många EFare man springer på där nu utan att veta om det :roll:

(edit: sista meningen)
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

JAg ställde in mitt besök idag, får bli på måndag när jag endå ska åt det håller... Får hoppas de har något roligare än elektrolytvecka då :)
peter555

Inlägg av peter555 »

Inte bra sånt här, jag köpte livstidsbehov av plastkondingar, sumrar, mikrofoner mm för mindre än 200:-, knappt jag orkade bära prylarna därifrån.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Har nu också varit där så nu har jag elektrolyter och kylflänsar så det räcker ett tag framöver. Några trafos blev det också. Det lär bli några turer dit igen under veckorna som kommer då det skall komma ut nya prylar vartefter.

Om jag förstod ägaren rätt så är detta slutet på en era som vi kommer att sakna. Det där med flytt verkar inte bli av då företaget knappt går runt.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

När jag var där idag så hörde jag honom först prata med en bekant i telefon om att komma dit och kolla igenom prylarna. Senare hörde jag honom prata med en kund som ville gå in på lagret och kolla att allt där inne troligtvis redan var sålt (till den bekanta som skulle komma och kolla). När jag skulle betala frågade jag också om lagret och fick samma svar, att det skulle komme en kille och troligtvis köpa allt på ett bräde... (fick intrycket av att det var en bekant som också hade elektronikbutik?)

Oavsett så tycker jag det var mest sopor där, en massa kondingar som några redan upptäckt (bandade med låg kapacitans/spänning) plus en massa gamla kontakter och väggvårtor av modell "används sällan nuförtiden" :roll:

Köpte i vilket fall också på mig en massa kylflänsar och några likriktarbryggor som låg i en "gott och blandat" påse...

/PeterH
Macan

Inlägg av Macan »

Va ju lite synd att man inte kom dit i tid! Mitt så kallade "lager" skulle behöva sig en rejäl påfyllnad. :shock:
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Måste dit :) Kanske ska dit någon gång nu när vi är lediga...
peter555

Inlägg av peter555 »

Sopor och sopor, jag köpte i alla fall en rejäl påse med plastkondingar upp till 15 kV, en påse elektret-mikar, massor med plastkondingar för 400 V plus mycket mer.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Verkar inte som vi ska dit iaf... :(

Ungefär hur mycket får man för en tia då? :)

//Danne
Skriv svar