Jag tror jag förstår länken rätt.
Nätdelen är jordad som vanligt till chassiet.
Chassiet till försteget är inte jordat till nätdelens chassi. COM går fortfarande till chassiet. De gröna kablarna som går till nolla på XLR-kontakten, som i sin tur är jordad till chassiet.
Skillnaden mellan detta och mitt försteg är då att jag använder en skärmad kabel som är jordad i chassiet i båda ändar. Så allt jag då behöver göra är att se till att skärmen bara är jordad på nätsidan.
Nollan på sekundärsidan på transformatorn är alltså i stort flytande.
Skivspelaren är jordad. Men tonarmen är helt skärmad från själva skivspelaren.
Som sagt, försteget är löst. Frågorna var för att lära och förstå generellt.
Tack.
Jordproblem -- ett sista försök
Om det finns en anslutning mellan skyddsjord och signaljord någonstans i anläggningen och det finns en anslutning mellan skyddsjord och jordtråden på skivspelaren kommer det bildas en jordslinga som trycker ström genom och orsakar ett spänningsfall över dina singnalkablar helt enkelt. Jordtråden ska oftast inte anslutas om skivspelaren och resten av anläggningen redan är jordade. Är det så i din anläggning?
Och om den där länken - det är inte särskilt lyckat hur de har kopplat, det kan fungera men det är just såna där kopplingar som lätt gör att det brummar.
Anledningen till att de kommer undan med det är nog att RIAA:t drar så lite ström. Peppars jordning ser mycket sundare ut.
Och om den där länken - det är inte särskilt lyckat hur de har kopplat, det kan fungera men det är just såna där kopplingar som lätt gör att det brummar.

Jag vet inte hur personen har resonerat. Men den flytande nollan ser ut som en nödlösning i mina ögon.
Ja, hela mitt system är väl jordat. Där är inget behov av jordledaren eftersom minus från pickupen går till jord och på så sätt blir jord.
Jorden från tonarmen är trots allt bara tonarmen i sig. Men att den kunde ge upphov till så mycket hum var något jag inte fick att gå ihop. Jag får det fortfarande inte att gå ihop trots kimmens förklaring.
Och jag har blivit en liten haj på jordning
till stor del tack vare detta forum.
Ja, hela mitt system är väl jordat. Där är inget behov av jordledaren eftersom minus från pickupen går till jord och på så sätt blir jord.
Jorden från tonarmen är trots allt bara tonarmen i sig. Men att den kunde ge upphov till så mycket hum var något jag inte fick att gå ihop. Jag får det fortfarande inte att gå ihop trots kimmens förklaring.
Och jag har blivit en liten haj på jordning