skillnad mellan C och C++
skillnad mellan C och C++
Hej
Jag undrar vad skillnaden mellan att programmera i C++ och C är. När det gäller de olika kommandona för att sätta utgångarna och timern mm i µC
Är man tvungen att skriva i C eller kan man skriva i C++ också?
Kanske ska tillägga att det gäller AVR som programmeras via WinAvr (som stödjer C++ men tänkte ifall de var något annat som ställer till det)
Jag undrar vad skillnaden mellan att programmera i C++ och C är. När det gäller de olika kommandona för att sätta utgångarna och timern mm i µC
Är man tvungen att skriva i C eller kan man skriva i C++ också?
Kanske ska tillägga att det gäller AVR som programmeras via WinAvr (som stödjer C++ men tänkte ifall de var något annat som ställer till det)
Så det borde bara vara att köra på då? eller?
Fördelen för mig är att jag kan lära mig C++ via skolan och jag har fått intrycket att C++ är mer "andvändningsbart" i det stora hela.
Hur anger man vilken krets man använder när man skriver? har inte hittat något svar på detta.
Fördelen för mig är att jag kan lära mig C++ via skolan och jag har fått intrycket att C++ är mer "andvändningsbart" i det stora hela.
Hur anger man vilken krets man använder när man skriver? har inte hittat något svar på detta.
Senast redigerad av petterp 12 februari 2008, 20:40:50, redigerad totalt 1 gång.
C++ är ju C med "lite godis" så egentligen är det knappast någon skillnad i själva programskrivningen men börjar man med klasser osv. suger man för mycket resurser ur µC'n (oftast).
Men sedan din fråga om hur man anger krets och kristall... vet du ens själv vad du menar?
När ska "Krets" anges och i samband med vad?
När ska "Kristall" anges och i samband med vad?
Du vet... ju tydligare och ju mer väldokumenterat din fråga är ju bättre svar får du, frågan med "Krets" och "Kristall" kunde likaväl vara ställd under inflytande av olagliga ämnen eller hur?
Men sedan din fråga om hur man anger krets och kristall... vet du ens själv vad du menar?
När ska "Krets" anges och i samband med vad?
När ska "Kristall" anges och i samband med vad?
Du vet... ju tydligare och ju mer väldokumenterat din fråga är ju bättre svar får du, frågan med "Krets" och "Kristall" kunde likaväl vara ställd under inflytande av olagliga ämnen eller hur?
-
Är du nybörjare på C++ kommer det mesta du skriver att vara just C då det är delmängd av C++. De två språken eller dialekterna eller vad man vill kalla det skiljer sig när det gäller objekt och arv. C++ hanterar detta, det gör inte C.
Detta verkar dock inte vara grundproblemet. Har du t.ex. fått tag på en C++/C-kompilator där du kan ange "krets" och "kristall"? Du bör nog börja med att ta reda på vad du vill använda för utvecklingsmiljö...
Detta verkar dock inte vara grundproblemet. Har du t.ex. fått tag på en C++/C-kompilator där du kan ange "krets" och "kristall"? Du bör nog börja med att ta reda på vad du vill använda för utvecklingsmiljö...
Jag motiverar det vanligtvis med att objektorientering kräver mer resurser än vi har tillgängliga i en enkel uc(eller rättare sagt, mer än man normalt vill använda på oo), sen har jag svårt att se den stora fördelen med oop vid programmering av nybörjarprogram.henkebenke skrev:Hur motiverar du det påståendet?björn skrev:..objektorientering har du absolut ingen nytta av i en 8-bits uc...
Senast redigerad av björn 12 februari 2008, 22:03:35, redigerad totalt 2 gånger.