Adress på pic
Adress på pic
Tänkte börja programera pic i c men vilken adress har utgångarna.Man måste ju skriva adress när man använder outp och inp.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
En C-kompiler till PIC som inte innehåller färdiga .H-filer (eller liknande) som innehåller dessa värden är bara att kasta direkt!
DevC++ är en C++-kompiler till PC (Win/Linux) och detta har INGET med PIC att göra så glöm DevC++ direkt om du pratar PIC.
Vist stödjer den GCC och jag har för mig att det borde finnas en PIC-kompiler med i det sväng och då kan du självklart använda den IDE men när du pratar C++ och microcontroller är du helt fel ute, C är inget fel till det om man vet vad man gör men vet man inte det i detalj kan det bli väldigt fel.
DevC++ är en C++-kompiler till PC (Win/Linux) och detta har INGET med PIC att göra så glöm DevC++ direkt om du pratar PIC.
Vist stödjer den GCC och jag har för mig att det borde finnas en PIC-kompiler med i det sväng och då kan du självklart använda den IDE men när du pratar C++ och microcontroller är du helt fel ute, C är inget fel till det om man vet vad man gör men vet man inte det i detalj kan det bli väldigt fel.
Jösses...
Har du *LÄST NÅGONTING ALLS* ???
> när man använder outp och inp.
Exakt *VAR* har du läst att du ska använda outp och inp ????
> Om jag använder MPLAB då
Då läser du dokumentationen till MPLAB (och MPASM), så klart...
Det kommer att ta dig ca en vecka. *Sedan* kan du återkomma
med det som var oklart så ska vi reda ut det. Men gör din hemläxa
först!
Har du *LÄST NÅGONTING ALLS* ???
> när man använder outp och inp.
Exakt *VAR* har du läst att du ska använda outp och inp ????
> Om jag använder MPLAB då
Då läser du dokumentationen till MPLAB (och MPASM), så klart...
Det kommer att ta dig ca en vecka. *Sedan* kan du återkomma
med det som var oklart så ska vi reda ut det. Men gör din hemläxa
först!
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt: