Öppna påsen så dör man

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
FredrikNestor

Inlägg av FredrikNestor »

Jag åt stekt fisk istället, det är nog godare :)
Användarvisningsbild
marcla

Inlägg av marcla »

köpte en ugn förra året och i manualen stod det:
Att tänka på vid skrotning...
Kontrolera att inga barn stängts in ugnen genom att koppla loss spärren.

EDIT:
För några årsedan så sade dem på radion att en i usa hade köppt en ny husbil och kopplat in farthållaren och sedan gått ifrån förarsätet...:shock:
Givetvis körde han av vägen men efter att dröss med advokater gått igenom manualen så åkte tillvärkaren på att belala skadestånd för att det inte stog i manualen att man inte fick lämmna förarsätet med farthållaren inkopplad....
Senast redigerad av marcla 5 februari 2008, 14:41:30, redigerad totalt 1 gång.
peter555

Inlägg av peter555 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
kimmen

Inlägg av kimmen »

Det där om barnen tar nog ändå priset! :shock: Men den texten om kalifornien har jag sett på många ställen. Står t.ex. i manualen till mitt ljudkort som jag passade på att köpa när jag var i Chicago. På stället vi bodde satt en sån där lapp på kaffebryggarsladden också. Iofs, det satt såna lappar på sladdarna till ljudkortet också.

För de som sett Space Balls: Kaffebryggaren var av märket Mr. Coffe. 8)
falt

Inlägg av falt »

När jag köpte en minidisk spelare för ett par år sedan så stod det att man inte borde ställa levande ljus på den. Jag antar att det var samma manual som de använde till tv apparater osv.
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

Det där med barn i ungen är nog inte fullt så dumt som det låter, inte om det är en stor ugn iallafall. Ungar gillar att gömma sig och med alltför effektiva dörrlås kan de låsa in sig själva. Det är väl därför kylskåp och frysar numera endast låses med magnetlist. De går att sparka upp innefrån. Sen att ungar inte får springa runt på soptippar och leka är en annan sak..
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

:rofl Hehe. De verkar vara lite knäppa... :)
peter555

Inlägg av peter555 »

Det borde rimligen åligga föräldrarna att lära ungarna att man inte ska gömma sig i ugnar, tvättmaskiner eller dylikt.
486-Moddare

Inlägg av 486-Moddare »

Men ni vet, folk där borta gilla att stämma allt och alla för självklara saker, skulle dom vara seriösa så skulle jag inte tveka med att kämpa för att införa globalt dödsstraff för idioter.
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

marcla skrev: För några årsedan så sade dem på radion att en i usa hade köppt en ny husbil och kopplat in farthållaren och sedan gått ifrån förarsätet...:shock:
Givetvis körde han av vägen men efter att dröss med advokater gått igenom manualen så åkte tillvärkaren på att belala skadestånd för att det inte stog i manualen att man inte fick lämmna förarsätet med farthållaren inkopplad....

En modern skröna...
För fler "stämmningar" http://www.stellaawards.com/bogus.html
xxargs

Inlägg av xxargs »

Gimbal skrev:Det där med barn i ungen är nog inte fullt så dumt som det låter, inte om det är en stor ugn iallafall. Ungar gillar att gömma sig och med alltför effektiva dörrlås kan de låsa in sig själva. Det är väl därför kylskåp och frysar numera endast låses med magnetlist. De går att sparka upp innefrån. Sen att ungar inte får springa runt på soptippar och leka är en annan sak..
'Inte får' och vad sker i praktiken är helt skilda saker, och soptippar har väl varit barnmagneter i alla tider sas. Vilken annan miljö kan erbjuda så många upptäkts och fyndmöjligheter för en 8-12 åring som just en soptipp, ja inte många... och ränderna går inte ur ens i vuxen ålder aka skrotgårdar och gubbdagis...

Det hände tyvärr många olyckor med dödlig utgång på 70-talet just pga. gamla frysboxar hade självspärrande lås. Dom var dessutom ganska täta vilket gjorde att den som var inlåst där kvävdes ihjäl ganska fort.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

TomasL skrev:Hmm, råkade ut för denna text på en jordnötspåse i England "May contain nuts"
Det var väl inte så konstigt. De packar väl i samma maskin som de packar nötter med. Jordötter är inte nötter även om det låter så. Så för en alergiker är det viktig information.
Användarvisningsbild
Foona
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Foona »

Jag vet inte var det var jag hörde det, jag kommer bara ihåg en man
på tv, en polis (amerikan) som sa:
"In america we don't have citizents, we have one half regular people, and then we have lawyers".
Jag tycker det säger allt.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Fast manualen till min ultraljudstvätt tar nog priset....

"Do not use"

:lol:
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

486-Moddare skrev:Men ni vet, folk där borta gilla att stämma allt och alla för självklara saker, skulle dom vara seriösa så skulle jag inte tveka med att kämpa för att införa globalt dödsstraff för idioter.
Det är väl bara att ta bort alla korkade varningar så löser problemet sig själv... ;)
Skriv svar