Har kommit så pass långt på mitt evighetsprojekt att jag nu stolt kan presentera bilder på kretsschema samt kortlayout! Kortet mäter just nu 100x50mm vilket gör att man utan problem kan klämma in tre st på ett europakort. Det har varit lockande att krympa kortet en cm på höjden, men det är trångt nog som det är. Klarar iaf 10/10 mil clearences med dessa dimensioner.

Ni kanske undrar lite om funktionen? Tanken är att det ska bli en väckarklocka, fast med en liten twist! Tiden ska nämligen visas med ryska numitronrör kallade IV-16. I dessa finns det glödtrådar arrangerade som klassiska sjusegment, fast jag må säga att det ser betydligt trevligare ut när det glöder än när elektroner hoppar över bandgap...

Varför denna tråd?
Eftersom det här är mitt första projekt som faktiskt ser ut att kunna realiseras så vill jag hemskt gärna få lite återkoppling på hur ritningen och layouten ser ut innan jag börjar spendera pengar på korttillverkning och komponenter. Har redan nu alldeles för mkt komponenter till designer som blev obsoleta..
Vänligen
Quanton