Jag börja snickra lite på ett automatisk bevattningssystem. Tanken är tillslut att jag ska bygga avkänning i krukorna om det behöver vattnas eller inte (har tittat på meckis projekttråd här på forumet och tänkt mig något sådant. Snyggt jobb för övrigt). Men som det ser ut nu så har jag en PIC16F870 som sätter alla pinnar på PORTB höga en gång per dygn och nollställer dem en i taget i olika tidsintervaller. Den driver en Biltemas standard-spolarpump (Med en transistor som jag inte minns exakt vilken det var). Och sen har jag köpt T-kors och slang till pumpen. Så en slang från pumpen grenas ut till 4 krukor. Problemet är att jag får inte alla 4 att pytsa ut lika mycket vatten. Jag tror att jag måste strypa varje slang till krukan så det bygger upp ett högre tryck för att de ska spola lika mycket ur varje. Jag vill verkligen uppmana alla som funderat på liknande byggen att skippa biltemas standard-pump, framför allt med deras egna T-kors med backventil, för det fungerar inge vidare. Och den låter som f_n och orkar inte trycka igenom 2 st backventiler. Riktig dynga!
Är det någon som har någon erfarenhet av liknande grejer eller kanske ligger inne med några spontana tips?