Gratis-program för vhdl-simulering och syntes?
Gratis-program för vhdl-simulering och syntes?
Jag har använt Modelsim och Xilinx ISE förut. Finns det några gratis-program som kan ungefär samma saker?
Re: Gratis-program för vhdl-simulering och syntes?
Xilinx ISE WebPACK är ju gratis. Och med den kommer ju Modelsim XE III starter. WebPACK innehåller ju även "ISE simulator lite" som jag visserligen inte testat.BJ skrev:Jag har använt Modelsim och Xilinx ISE förut. Finns det några gratis-program som kan ungefär samma saker?
Jag skulle bara skriva hobby user eller något... Vore konstigt om de skulle hindra dig.... Fast man har ju varit med om konstigare.
I en bok om VHDL som studentlitteratur gav ut fanns det med en version av mentor graphics. Dock fick man inte installera den om man inte var från ett företag!!! Flera i min kurs försökte men de fick inte registera sig!!! Med tanke på att det bara var en eval version som det rörde sig om var det ganska löjligt.
I en bok om VHDL som studentlitteratur gav ut fanns det med en version av mentor graphics. Dock fick man inte installera den om man inte var från ett företag!!! Flera i min kurs försökte men de fick inte registera sig!!! Med tanke på att det bara var en eval version som det rörde sig om var det ganska löjligt.
Fri VHDL.. http://www.freehdl.seul.org/
Andax: Verkar knepigt. Om inte annat för "Student-litteratur". Men dom kanske bytt namn till "Företags-Litteratur" i hemlighet..
Brukar väl gå att registrera sig med lite påhittighet?
Andax: Verkar knepigt. Om inte annat för "Student-litteratur". Men dom kanske bytt namn till "Företags-Litteratur" i hemlighet..

Brukar väl gå att registrera sig med lite påhittighet?

Jag skulle vilja fråga en sak till, nu när jag tittade på freehdl.
Varför är det så många program-sidor som det nästan inte står nåt på?
Det står liksom vad dom håller på med, men inget om hur man använder det, och inga skärmbilder och så.
Det är ju så med många fria program. Är det nån vits med det, eller är det bara att dom inte orkar, eller inte vill?
På "Waveform viewer" står det ju inget mer än rubrikerna.
Varför är det så många program-sidor som det nästan inte står nåt på?
Det står liksom vad dom håller på med, men inget om hur man använder det, och inga skärmbilder och så.
Det är ju så med många fria program. Är det nån vits med det, eller är det bara att dom inte orkar, eller inte vill?
På "Waveform viewer" står det ju inget mer än rubrikerna.