Mindmapper skrev:Om du läser på skolan bör du väl kunna få reda på vilka kurser som ingår. Mitt råd ta kontakt med studievägledaren.
Hur ofta har studievägledare sådana detaljkunskaper om kurser ? ..Är nog bättre att försöka googla fram en adress och maila och fråga nån professor/labbass/whatever.
Mindmapper skrev:Om du läser på skolan bör du väl kunna få reda på vilka kurser som ingår.
Ja, vilka kurser som ingår i i *mitt* program. Men det var inte det saken handlade om. Hade microncontrollers ingått i mitt program så hade frågan inte ens uppstått.
Frågar man rätt saker vet kanske studievägledaren vilka kurser som microcontrollers ingår i. Men det klart AVR vet dom inte vad det är utan man får nysta vidare. Lite förvånande att uc inte ingår i mekatronik. Tycker att det är en så viktig byggsten i mekatronik att det ska ingå. Jag sätter kanske lite felaktigt likhetstecken mellan mekatronik och automation.
Den skolan vet inte innebörden av begreppet "studentliv". Nollningen var t.ex rena skämtet, faddrarna slöt sig i en grupp och nollorna antogs känna till hela stan och fick ingen rundvandring / förklaring till var saker och ting ligger. Det finns nog en och en annan förening, men aktiviteten är nog lika med minus-oändligheten.
Så, nej. Glöm föreningsliv. Särskilt när det gäller elektronik. ETA var det enda raka när jag läste på Chalmers, HV ligger ljusår bort jämfört med Chalmers.