Härligt att det fungerar iaf! Hjälper givetvis gärna till om det är mer som ska fixas.
Konfigurera dyndns, Linksys-router och en server.
Instämmer! Väldigt kul att det fungerar !
En liten enkel skiss från början med de inblandade "burkarna"
hade hjälp *oerhört* mycket! Jag har i princip samma uppsättning här,
fast med *ett* (kombinerat) Zyxel ADSL modem/router, och jag fattade
nada av hur det såg ut hos dig...

> edit: Det som gjorde att det tog ganska lång tid innan det fungerade var främst att jag hade två routers.
Tja,
OK, vi säger så...
En liten enkel skiss från början med de inblandade "burkarna"
hade hjälp *oerhört* mycket! Jag har i princip samma uppsättning här,
fast med *ett* (kombinerat) Zyxel ADSL modem/router, och jag fattade
nada av hur det såg ut hos dig...
> edit: Det som gjorde att det tog ganska lång tid innan det fungerade var främst att jag hade två routers.
Tja,
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag får nog korrigera min förra edit till:
Ett missförstånd gjorde tråden onödigt lång. En skiss från mig eller frågor från er hade gjort att felet upptäckts fortare, dvs att jag hade två routers.
Speakman:
"Man tänker ibland lite väl snävt när man är ganska insatt själv i saker och ting."
Jo precis, och som o-insatt tänker man också lite för snävt. Jag hade inte en tanke på att Thomson-burken var en del av problemet, så därför riktade jag in mig på Linksys-routern utan att nämna den andra routern/modemet förrän långt senare.
Nu ska jag se till att servern får någon rolig arbetsuppgift, men det lär inte bli svårt.
Ett missförstånd gjorde tråden onödigt lång. En skiss från mig eller frågor från er hade gjort att felet upptäckts fortare, dvs att jag hade två routers.
Speakman:
"Man tänker ibland lite väl snävt när man är ganska insatt själv i saker och ting."
Jo precis, och som o-insatt tänker man också lite för snävt. Jag hade inte en tanke på att Thomson-burken var en del av problemet, så därför riktade jag in mig på Linksys-routern utan att nämna den andra routern/modemet förrän långt senare.
Nu ska jag se till att servern får någon rolig arbetsuppgift, men det lär inte bli svårt.