Ja, då var man 15st bluetooth-moduler (class 2) rikare

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Johan.o
EF Sponsor

Inlägg av Johan.o »

Tänkte hoppa av samköpet, eftersom jag ska ha så pass många är det lika bra att jag beställer själv, eller lägger ett bud på nästa omgång 50st.

För det blir onödigt mycket frakt mellan oss. Iaf för en hel 'reel' som jag ska ha.

VH/ Johan
Sci

Inlägg av Sci »

Jag är med på 5 st för max 40 kr stycket.

Erik
PatrikB

Inlägg av PatrikB »

Koden är till exakt den modulen som finns i annonsen, kommunicerar med den via RS-232.
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Jawohl!
Jag uttrycker mitt intresse för 10st :). Max $5,50/st (CSN maler långsamt :cry: ).

Man kan alltså kommunicera med dem via RS-232? Så mycket enklare saker blir då.
Användarvisningsbild
Adis
Kontakt:

Inlägg av Adis »

Har inte läst allt i mellan början men nu ska vi i skolan använda oss av BT och va skulle det kosta? är det 29$ som det står i början eller?
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Ja, betala du $29 så blir Chille blir säkert glad. Du vet att man kan tjäna mycket på att att läsa själv? Du verkar inte ens ha läst igenom den första texten för om hade du gjort det så hade du sett att det var $1.99 per styck som Chille gav för dom. Men nu verkar säljaren vilja ha $4.99.

Är det någon som minns den här uppgiften man fick i skolan då man skulle lära sig att följa instruktioner? Det var ett papper som var fullsmackat med steg-för-steg-instruktioner som man skulle utföra för att slutligen komma fram till ett resultat. Punkt 1 var: Läs igenom ALLA instruktionerna INNAN du börjar med uppgiften. Sen var det typ 23 punkter med beräkningar och uppgifter som man skulle utföra. Punkt 24 var "Har du nu läst igenom alla steg så har du nu klarat uppgiften och är färdig. Lämna in pappret till läraren och ta rast resten av lektionen."

Vi var 3 av 28 som läste pappret innan vi började räkna, därför vart vi klara på någon minut bara. Alla andra satt och gjorde uppgifterna på pappret helt i onödan under resten av lektionen.... Pilutta dom.
Användarvisningsbild
Adis
Kontakt:

Inlägg av Adis »

Joo jag vet att jag skulle... och en sådan uppgift fick vi också o skolan, men då läste jag igenom först ;)

Ok, som priset är nu så är jag med på 2st

EDIT:
+2st

EDIT2:
+2st

EDIT3:
+2st

EDIT4: DEN SISTA!!
+2st

Totalt:10st
Senast redigerad av Adis 9 november 2004, 21:24:46, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

PatrikB:
Du vill inte dela med dig med lite mer info va? Har du någon mer kod? Var fick du reda på hur du skulle interfaca mot modulen osv?

Och för er andra som undrar över priset kan jag klargöra för er att jag gav $1.99 för modulerna på auktionen. Det var enbart för att ingen bjöd över mig. Ska ni köpa dem direkt från säljaren så vill han ha $4.99 istället.

Angående interface kan man antingen köra RS232, dvs släng på en max202/232 eller liknande och kör direkt från en PC. Annars finns det även möjlighet att köra I2C, vilket till exempel är skönt om man har en microcontroller som stödjer det.

Mina moduler är iaf skickade och borde komma nu till veckan :)
sprawl

Inlägg av sprawl »

Vad låg frakten på för dig?

/Andreas
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Den skulle gått på $12, men jag beställde ihop med en kompis och har inte orkat fråga vad jag får ge för den nu.
PatrikB

Inlägg av PatrikB »

Glömde skriva det viktigaste, den koden är bara för "slaven". Det finns alltså en Master som vi kommunicerar med, och den koden har inte vi skrivit. Tror dock jag har den här hemma på papper, frågan är vart fan den ligger. Master är en MAC med en modul ansluten via RS-232, programmet är skrivet i Pascal.

Men grunden är det samma att man konfigurerar modulen efter hur man vill den ska uppträda och sen är det inte speciellt svårt att skicka data
klopaz

Inlägg av klopaz »

Får man fråga hur det går?
Är det någon som har tagit på sig ansvaret att försöka anordna ett samköp?
Jag skulle också kunna tänka mig att köpa 5 stycken om det blir av.
sprawl

Inlägg av sprawl »

Näe tror ingen samordnar ett köp, jag kan höra med honom vad han tror och vad frakten blir därifrån. Men annars kanske det är lättare om alla köper själv.

/a
Användarvisningsbild
Adis
Kontakt:

Inlägg av Adis »

men det va ju jävligt onödigt att typ alla här sa hur många dom skulle ha! oså blir det inget av det :!:

aja någon som har killens email? man måste ju fan vara medlem på ebay... har ju inget visa kort :(
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Du behöver inget kreditkort för att vara medlem på ebay.
Skriv svar