Bakspänning på A3977

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
H.O

Inlägg av H.O »

Det hela är långt ifrån spikat ännu men de servodrivarna jag tittar på just nu klarar 20% rippel på matningen men räknar jag på 10% så behöver kondingen, enligt manualen vara 31000uF.

ELFA verkar inte ha några kondingar på runt 200V, 350V är det närmaste vilket gör det onödigt dyrt men 67-687-41 är på 10000uF och klarar rippel på 19A vid 85° så tre sådana parallelt borde fungera - men 950:-/st..... ouch....

Som sagt, det hela är fortfarande i planeringstadet, jag väger fram och tillbaka vilka servo förstärkare jag ska ha, hur mycket "kräm" jag egentligen behöver osv osv, mycket efterforskningar återstår.

Får än en gång be QTP om ursäkt för avvikning från ämnet.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ja det var väl kanske inte riktigt meningen...

Men vi kom väl fram till att sålänge nätdelen är hopkopplad med drivkortet, så ska det inte vara någon fara att vrida runt på motorerna när allt är avstängt.
Om man är lite orolig, kan man ju mäta spänningen över kondingarna när man vrider. :)
QTP

Inlägg av QTP »

Jag har en analog voltmeter i frontpanelen till drivlådan, så har lite koll på spänningen. Ska i alla fall lägga till nåt slags överspänningsskydd/crow bar som klipper vid lämplig nivå.
Man får väl anta att dioderna som sitter över varje FET i H-bryggan i 3977:an är dimensionerade för att tåla de uppkomna strömmarna från en motor i 2,5A-klassen.
Skriv svar