Tänkte vi kunde lista lite företag som skickar samples. Är alltid trevligt att kunna prova komponenter gratis Jag börjar också får ni fylla på med företag som skickar gratis-samples! Lägger till företag allteftersom det dyker upp.
mri skrev:Undrar om Maxim nobbade mig senast jag samplade, det har åtminstone tagit längre än tidigare och inget har synts till i brevlådan ännu.
Har du loggat in och kollat status på dina personliga sidor? Man brukar kunna se där när/om det skickats från dom. Ibland får man stöta lite på dom via mail.
Håller med Sodjan (antar att hans inlägg tyder på ett visst missnöje med den här tråden).
Personligen anser jag att det onödigt att ha en tråd om detta då det bara ökar risken för okynnes-samplande vilket i sin tur gör att chanserna minskar att verkligen kunna beställa samples när det behövs.
Jag tycker att den tråden skall tas bort, eller låsas av ovanstående orsak.
Jag sökte lite innan och tyckte inte att på de 3-4 första söksidorna fanns nån bra förteckning över företag som ger möjligheten till detta, därför skapades denna tråd. Tänkte även man kunde editera första inlägget och lägga till alla företag folk ger förslag på så man får en komplett lista.
Självklart skall detta med sampling inte MISSbrukas, dock är det väl bra att man kan nyttja det när det nu finns?!! Det är ju upp till varje företag att sätta sin policy för samplingen. FÅR man sampla hur mycket som helst för något företag kan man ju också göra det? eller? sen fattar inte jag varför folk skulle göra det. Komponenter på hög gör väl ingen glad?
Att samples säljs vidare hade jag inte hört om förut, men sampling i sig torde ju vara enbart positivt för producenter av komponenter. Jag menar, potentiella framtida kunder tar själv kontakt och visar stort intresse för företagets produkter. Det är helt säkert billigare för företag att skicka samples till intresserade än att skjuta iväg stora mängder reklam och dyligt i blindo.
Edit: Kollad just att allt utom en rad i min senaste Maxim sampling är märkt med "SHIPPED 11/30/2007" så det är väl på kommande. Det som ännu inte levererats är märkt "OPEN Sheduled Ship date 12/24/2007". för Maxim!
Senast redigerad av mri 13 december 2007, 16:35:18, redigerad totalt 1 gång.