Som det är nu så monteras 3st LUXEON K2 kallvita dioder i den prototyp som svarvas!
Eftersom Meduza hela tiden gör mig uppmärksam på bättre dioder hela tiden så kan det bli aktuellt med ett byte av dioder sen till nyare typ tex Cree XR-E Q5, men för att det bytet ska bli aktuellt så ska denna först provas ut och fungera bra för att jag ska lägga slanten på att byta dem till nya!
inte världens bästa bilder, tagna med mobilkamera, ska ta med digitalkamera värd namnet nästa gång!
Nu är detta en prototyp för att testa funktion, funderingar på vad jag ska ha för hantag pågår fortfarande, har både plaströr och alurör att labba med, ingen nämvärd viktskillnad och det verkar inte vara nödvändigt med mer kylning så jag vet inte om man får testa att göra en av varje!
En "propp" till framsidan ska göras med, så att man inte stirrar ner direkt på hela dioden utan vi svarvar till en plastbit som går ner i hålet där fram och tar upp hål för linserna..

Kollar så att dioderna får plats

Testar med linserna(djupet) de är inte centrerade jag vet, de bara ligger där på

Urspårning för mer kylning

Kabelgenomföring