wow SEOUL p4

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

wow SEOUL p4

Inlägg av grym »

fick hem 10 st tidigare i veckan och har inte hunnit mer än lätt sätta ström på en och kolla hur det verkar

nu monterade jag 3 st på en improviserad kylfläns, och tog motstånd för strömbegränsning

skulle bara prova om 3 st räckte för hallbelysning
där sitter nu en ikea lysrörsspot på 7w

tog fram ljusmätaren och hadde 8 lux nere vid golvet, bytte till dom tre 1w lysdioderna och hadde 24 lux, och det med en större ljusspridning :shock:

skulle nog räcka med 2 för att få samma känsla av ljus istället för den 7w lågenergilampan

gack in och provade i toaletten där det sitter ett vanligt 18 w lysrör i dåligt utformat skåp, 250 lux vid handfatet, med tre lysdioder så kom jag upp i 110 lux, men då hadde man inget indirekt ljus mot taket, så kanske 7 st så skulle man få motsvarande ljus, helt klart godkänt
visseligen är ljuset åt det blåa, eller rättare sagt inte varmvitt, men där kvittar det

kommer bli intressant att sätt ut lite 12v belysning när jag får allt klart för att köra 12v från upsrummet :)
Användarvisningsbild
007sweden

Inlägg av 007sweden »

Tänk att vissa har ett eget UPS-rum också.. :D
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Du kommer att få så låg elförbrukning att elleverantören kommer att säga upp abbonemanget. :wink:
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

Sitter själv och trixar med en varmvit P4 som ger ett trevligt ljus och mersmak. Var köper man de här rackarna billigast månntro?
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

ingen fara med elförbrukningen, satte i en värmepump som kommer att öka energiförbrukningen till det dubbla
lysdioderna vill jag mest ha för skojsskull och för test av ett sak som kanske kommer senare i livet och det är en stuga som är oberoende av utifrånkommande el, men som kan ha , vatten,vind sol, diesel, ved/peltier, gengas, trampcyckel, tja allt utan en kabel från någon elllevarantör

och jag har en del mörka utrymmen som jag skulle vilja ledljus , som i lite vagt ljus så man slipper tända för att gå igenom, och då hadde domma lysdioderna på mycket låg ström varit perfekta, blir inte mycket energio per år, eller som jag kollar efter nu, med rörelsedetektor

skulle själv köpa en bunta till om man kunde få bra pris på dom, i så fall byter jag raskt ut några vanliga lampor och ser fram emot att inte behöva byta dom fler gånger , inte under min livstid i varjefall
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

www.dealextreme.com har Seoul P4 för ett mycket rimligt pris, dock bara vita, inte varmvita.

www.molectric.com har både vita, varmvita och neutralvita.
avvita

Inlägg av avvita »

Ger Seoul P4 mer ljus än Cree XR-E Q5?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Nej, Seoul P4 i U-bin är svagare än Cree XR-E Q5.

Sjävld skulle jag dock använda Cree XR-E stars om jag skulle bygga belysningsarmaturer för inomhusbruk pga Crees mer lagom spridningsvinkel på 70-90 grader :)
Skriv svar