SMS Program

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
MSV

SMS Program

Inlägg av MSV »

Vet att jag för länge sedan hade ett program som man kunde skicka sms från datorn med. Detta är ju inget unikt, men detta program kunde sända en textfil automatiskt om den sparades i en speciell mapp.

Har googlat som bara den, men kan inte lyckas hitta det, det var en svensk utvecklare som hade gjort det.

Någon som har något tips om vad det kan ha varit för program, eller någon som vet om ett som kan göra samma sak??
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

De program jag använda en gång i tiden var gjorda av Ulf Wiberg. Har dock inte något minne av att det gick att sända textfil. Programmen hette SmartSMS och Text till GSM.

På denna sida finns några fler förslag, kanske ringer några klockor:
http://www.softwolves.pp.se/old/2000/faq/datakomm

"För Europolitan finns programmet ESMS, skrivet av Staffan Lindmark. Det går även att ringa manuellt på 0708-331950, och logga in "externt" med lösenord "MSGSMS", användar-ID "ONEMSG", nytt lösen "8547". För Amiga har Lars Lindström utvecklat programmet AmiSMS. IQsend är ett Windowsprogram för sändning av SMS-meddelanden till Comviq-anslutna GSM-telefoner.

Det finns fler program, t.ex Text till GSM av Ulf Wiberg (Windows), QuickSMS av Carl-Fredrik Neikter (Windows), Telebetjänten av Anders Larsson (Windows) och SMS Send av Peter Oscarsson (OS/2)."
MSV

Inlägg av MSV »

Tack!
Ulf Wibergs Text till GSM är det jag är ute efter, det kan skicka genom textfil. Se hans hemsida som jag nu lyckdes hitta: www.gsmsoft.nu
Skriv svar