Skarva serial kabel..

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

I en bil finns det ju massor med ställen där du kan gömma undan den överblivna kabeln. Stoppa in den under mattan på något bra ställe bara...

//B1N4RY
Marcus A

Inlägg av Marcus A »

Jo visst finns det massor med plats under mattor och dyl men vill kunna plocka bort skärmen när jag inte ska änvända den eller parkera på en plats där det är större risk för inbrott.
Så därför vill jag ha kablarna bara va ca 60 cm långa så man kan koppla i dom där skärmen är monterad. Som jag har nu så är kablarna ca 1,5 m å då räcker dom alldeles perfekt fram till dator som ligger under passagerar sätet men man lär riva inrendningen när skrämen ska ur.

Det ser lite exklusivare ut än vad det är med skärmen i bilen och det ökar ju risken för inbrott :)
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Om, det är svårt att löda om kabeln i kontakten så kanske det är enklare i (bil(d))skärmen.

Protte
Marcus A

Inlägg av Marcus A »

Får ta och skruva upp skämen och kolla, är kanske det lättaste, jag har ingen anning :)

om inte, var vänder man sej för att få tag i någon som kan sätta på en ny kontakt?
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Till Umeå är det bara en 50-60 mil, typ.

Protte
Användarvisningsbild
Lindqvist
EF Sponsor

Inlägg av Lindqvist »

Marcus A skrev:om inte, var vänder man sej för att få tag i någon som kan sätta på en ny kontakt?
Här borde du kunna hitta någon som är villig att utföra jobbet. Borde vara en smal sak för vilken TV-reparatör som helst, eller?
Marcus A

Inlägg av Marcus A »

Ja dom borde ju kunna :)

Ska ta och ringa runt på måndag, om jag inte lyckas så återkommer jag.

Får tacka så mycket för all hjälp //marcus
ANEE

Inlägg av ANEE »

Råkade hitta denna sidan idag. Kan ju vara värt att testa och se hur resultatet blir?

VGA over CAT5
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Problemet han hade var ju att sladden var för lång inte för kort.
Marcus A

Inlägg av Marcus A »

Exakt :)

Har fortfarande inte gjort något operation ännu så alla förslag tagest tacksamt imot :)
ANEE

Inlägg av ANEE »

Jo, men att klämma en cat5kabel med rätt längd är ju inte heller särskilt svårt.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Läs frågan innan du svarar. Sladden på monitorn är för lång. Då behöver han ju korta den. Inte förlänga med en annan sladd. Jag har kört bildsignal över cat-5 kabel det funkar. Men i det här fallet är det inte till någon hjälp. Jag ser det som en lågbudjet förlängning. Det är nog lättare att skava på en ny kontakt på den befintliga kabeln i det här fallet.
Skriv svar