Var köper man RAM-sockel?
-
Var köper man RAM-sockel?
Hejsan!
Letar efter en sockel till DDR-minnen som behöver bytas på mitt moderkort. Vet någon var jag kan få tag i en sockel?
MVH Billy
Letar efter en sockel till DDR-minnen som behöver bytas på mitt moderkort. Vet någon var jag kan få tag i en sockel?
MVH Billy
-
-
De flesta är faktiskt ytmonterade, och jag tror inte att du får loss en sådan utan über- verktyg för borttagning med hetluft & utan att bränna halva kortet.
Dyra verktyg om inte annat.
Det är en av sakerna som är en sån jäkla nackdel med dagens teknik.
De gör saker små och därigenom jäkla opraktiska, och i och med det, svårare för entusiaster att skapa saker, och som om inte det vore nog, så är grädden p moset att all elektronik för entusiaster har blivit skitdyr...
Ganska ond cirkel, men ändå går teknoligin framåt, av nån underlig anledning.
Själv anser jag att det ska vara billigare för privatpersoner, och dyrare för företag.
I vilket fulla fall som helst, jag tycker att du borde spara ihop penagarna och skaffa dig ett nytt lr likvärdigt bättre begnagat <-Nej, inte felstavat, bara låter roligare =0)
Men, har du inget att förlora, så varsågod =0)
Ganska smal sak dock att få tag i såna socklar, bara googla järnet!
Finns garanterat proppat med sajter i USA som säljer såna.
Dyra verktyg om inte annat.
Det är en av sakerna som är en sån jäkla nackdel med dagens teknik.
De gör saker små och därigenom jäkla opraktiska, och i och med det, svårare för entusiaster att skapa saker, och som om inte det vore nog, så är grädden p moset att all elektronik för entusiaster har blivit skitdyr...
Ganska ond cirkel, men ändå går teknoligin framåt, av nån underlig anledning.
Själv anser jag att det ska vara billigare för privatpersoner, och dyrare för företag.
I vilket fulla fall som helst, jag tycker att du borde spara ihop penagarna och skaffa dig ett nytt lr likvärdigt bättre begnagat <-Nej, inte felstavat, bara låter roligare =0)
Men, har du inget att förlora, så varsågod =0)
Ganska smal sak dock att få tag i såna socklar, bara googla järnet!
Finns garanterat proppat med sajter i USA som säljer såna.
-