Det beror på vad för speglar du är ute efter. Är det en stor "vanlig spegel"? Eller små < 50 mm sida? De små går att hitta hos t.ex. thorlabs, melles griot mm men de är inte billiga...
Hör med en glasmästare - där fick jag tag på en sådan av typen "spionglas", dvs när det är ljusare framför spegen ser man inte igenom. Men placerar man en ljuskälla bakom spegen lyser den igenom (med reducerad styrka - spegeln tar bort en hel del ljus).
Håller bara på å experimenterar lite, men tanken är väl att längre framöver kunna bygga en rgb laserscanner. så är ute efter speglarna för att kunna blanda de olika färgerna.
Då är det bättre att hitta kromatiska speglar som bara reflekterar vissa färger på så vis kan du mixa färgerna utan att förlora 50% i varje steg.
Lite dyrare men går att hitta på ebay...
Värsta grekiskan de dära juh Jag har inte en blekaste aning om hur man läser ut de dära tabellerna, men de låter klart instressant med kromatiska speglar.
Såg att dom på ebay var rätt så billiga men kollar man sedan på deras reflexdata så förstod jag varför dom var så billiga. Det är ju inte precis några hög kvalitativa speglar då många hade en väldigt ojämn reflektivitet för olika våglängder och jag tyckte mig även se någon som tom nästan var sämre än en vanlig aluminiumbelagd ytreflekterande spegel. Men dessa fungera nog bra för hobby om man inte har några speciella krav.