Detta projekt började för flera år sen, när jag fortfarande gick på högskolan. Då skulle det blivit en hörlursförstärkare till en klasskompis som mixade musik. Men pga. tidsbrist så hamnade alltihop i en flyttlåda, och först efter en storstädning i våras så hittades och dammades det av igen. Det visade sig att layouten och komponentval var långt ifrån optimalt, men till slut lyckades jag få ganska bra resultat, se mätningar nedan:
När mätningarna gjordes så såg schemat ut likt nedan:

Nu har jag ändrat planerna för detta projekt, och det ska bli en liten kontors-/köks-stereo på 2x1W i 4-40 Ohm, innan ström eller spänning tar slut. Kommer i samma vända försöka förbättra prestandan ytterligare genom två-pols kompensering och CFP ingångssteg.
Som strömförsörjning kommer jag ha en wide range input flyback, som jag börjat pilla med på kvällar och helger, se bild nedan på den mock-up jag arbetar med nu. Kommer göra mock-up på alla delar, så jag förhoppningsvis slipper göra flera kretskortsvändor senare. Dessvärre har jag ganska begränsat med fritid, så räkna inte med snabba framsteg, men förhoppningsvis intressanta istället.

MVH Martin