Ser nästan ut som kontaktdonen som ISA-bussen i gamla datorer hade, fast de hade flera tungor. Isåfall kan du slakta gamla moderkort och kapa av till rätt antal tungor. Annars köper du från ELFA.
Edit: Såg att det var tunnplastfilm. Då går det inte.
ehrm, skulle man se en enkrona bredvid kontakterna på den där bilden så skulle du nog inte tro det är ISA-kontakter.
Om du kollar på bilden längre upp på själva kabeln så skymtar du några ytmonterade motstånd...
Jag har ingen aning om vad dom heter, men det är ju en rätt vanlig kontakttyp, finns minst tre olika varianter av "honor" till dom, dom man bara sticker ner folien i, dom där man sticker ner folien och trycker ner en "ram" och dom där man sticker in filien och viker ner en slags "spärr".
Oerhört vanliga i tex kopiatorer, där man vanligen fick byta hela kretskortet för att någon hade varit för oförsiktig och förstört kontakten..
*suck*, tittade du ens på länken i mitt första inlägg?? Farnell säljer följande 3 kontakter, som borde duga/passa till dig: alternativ 1 alternativ 2 alternativ 3
Stinrew, jodå jag tittade på länkarna och tackar så mycket. Tyckte att jag skulle ta två bilder till för att visa storleken på grejjorna (dvs inte ISA ) .