Vad mäter du när du kopplar ihop dom!
Försvinner spänningen 12V från likspänningadonet eller försvinner signalen.
Signalförstärkare
-
-
Saken är det att jag aldrig använder "nollan" på det modifierade agget, därifrån används enbart 3.3V och 12V matningen tillsammans med nollan från det första agget, varav jag får ca. 15.3v och 24v.
Nu har jag inte mätt på vad det blir i det här fallet, men anledningen till att man har två kablar ifrån sensor till plc är väl just för att man inte ska behöva ha samma referens. Vet bara att när jag använde de analoga utgångarna på plcn så fick jag -3,5 och +6,5 på de två kablarna därifrån (ville ha ut 10V), och detta med PLCns nolla som referens. Man tar bara in spänningsskillnaden och inte vad den egentligen är gentemot godtycklig referens.
Nu har jag inte mätt på vad det blir i det här fallet, men anledningen till att man har två kablar ifrån sensor till plc är väl just för att man inte ska behöva ha samma referens. Vet bara att när jag använde de analoga utgångarna på plcn så fick jag -3,5 och +6,5 på de två kablarna därifrån (ville ha ut 10V), och detta med PLCns nolla som referens. Man tar bara in spänningsskillnaden och inte vad den egentligen är gentemot godtycklig referens.
-
Läste inte igenom ordentligt utan trodde du körde med IC-kretsen fortfarande. Då blir det tvärtom. Eftersom utgången inte är relativt gnd så får inte heller PLC'ts gnd ha kontakt med andra aggregatets gnd. Förmodligen flyter Mascoten relativt elnätet, men inte PC agrgregatet. Ena utgången på givaren blir då neddragen till gnd och lägger av.
Edit: Ovanstående gäller under förutsättning att du inte använder differentiell ingång på PLC't.
Edit: Ovanstående gäller under förutsättning att du inte använder differentiell ingång på PLC't.