Jag har ett par stegmotorer från en kopiator som jag vill leka med till BS2:an.
Jag har även styrkortet till dem med följande stegmotordrivkrets "STK672-110" (sanyo)
http://www.elektro-obecnice.cz/data/pdf ... 72-110.pdf
Kretsen hittar jag info och papper på, stegmotorerna kan jag se hur de var kopplade tidigare för att begripa hur att koppla dem.
Men jag hittar ingenting vettigt om hur jag kopplar drivaren till BS2:an...
Några tips, länkar?
//T[/url]
Stegmotorstyrning
I övrigt? Allt är som exemplet antar jag. Kan du inte ta kretsen som den var. Du sa ju att du såg hur motorerna var kopplade förut. kan du inte ta resten av kringkomponenterna därifrån också? De funkar ju uppenbarligen.
Annars kan du ju ta och läsa filen själv, allt står där.
Första sidan...
"A motor direction switching pin (the CWB pin)"
"The input freqvency range for the clock signal used for motor speed control is 0 to 25 kHz"
Annars kan du ju ta och läsa filen själv, allt står där.
Första sidan...
"A motor direction switching pin (the CWB pin)"
"The input freqvency range for the clock signal used for motor speed control is 0 to 25 kHz"
Jo, det är ju klart att jag kan. Jag tänkte inte på det bara.
(Jag har inte matniningen till kortet så det blir lite pilligt att lista ut vilka spänningar som skall vara var... 24V och 5V verkar troligt iofs. 
CBW växlar riktning på hög/låg har jag förstått, jag får kika lite på hur jag skall fixa till frekvensen på pulserna...
//T

CBW växlar riktning på hög/låg har jag förstått, jag får kika lite på hur jag skall fixa till frekvensen på pulserna...
//T