Skulle behöva någon som är villig att göra ett litet kort åt mig. Denna gång dubbelsidigt, 65 x 46 mm, 33 via-hål @ 0.5 mm, resten av hålen 0.9 mm. 1 mm laminat skulle vara att föredra med tanke på hur detta skall användas.
Edit: Helst någon som kan ta Protel 2004-filen direkt...
Senast redigerad av Illuwatar 5 november 2007, 20:18:57, redigerad totalt 1 gång.
Ett test med en av mina Minimig - om detta fungerar kommer jag att ha ett fullvärdigt labbkort för FPGA/PIC. Detta skall lösa problemet med 3.3V/5V och raderingen... Fungerar detta skall denna krets integreras på Minimig-kortet (och detta lilla kort får driva en display någonstans).
Skall jag borra eller fixar herrn det själv?
Skall borren vara 0.5 eller är padden 0.5?
Jag kan borra ner till 0.3mm hål iaf - dock i FR4 laminat så flexar borrarna
så mycket pga glasfiberns ojämnheter så när borren kommit igenom på
andra sidan är det ibland svårt att träffa mitt i padden om man har för liten pad, 0.5mm borr går nog mycket lättare dock.
Skall du bara ha ett enda i den storleken?
100kr för det isåfall, annars 125kr för ett helt eurocard (får plats iaf två av dina på ett sånt).
75kr resp. 100kr för varje efterföljande pcb med samma layout.
Borrning är dock det jobbigaste o mest tidskrävande,
50kr för detta + 25kr för varje borr som går sönder (självklart har jag inte av nån med flit men borrarna kostar 40kr/st och 0.3-0.5mm borrar går av bara man tittar snett på dom).
Kemisk förtenning och/eller genomlödningsbar kretskortslack.
Ingen silkscreen/lödmask.
Det var ett seriöst erbjudande - kör på Eurocard-varianten, då har jag ett i reserv. Borrning är fint om du kan fixa, 0.5 mm på via-hålen och 0.9 på resten. De stora kan jag fixa efter behov med det lilla hålet som styrning. Förtenning vore bra om det inte drar upp priset för mycket (borde förenkla SMD-lödning lite granna). Du tar Protel-filen direkt?
Edit: Mail skickat med PCB-filen
Fritzell: Nej - jag har inte införskaffat sådant då jag saknar ett bra ställe att hålla till på. Verkstaden saknar både avlopp och rinnande vatten.