atx nätagg på lm stabbar?
-
atx nätagg på lm stabbar?
Hej, jag behöver ett nätagg till mitt mini itx kort.
inget förutom kortet, minne och en usb sticka ska drivas, så 30W är ungefär max belastning.
och jag vill inte ha ett 3-400W monster agg utan ett litet.
visst jag kan köpa ett för 700:- men det är tråkigt, så att bygga ett ska jag nog.
till frågan:
Kan jag va 3.3,5,12,-12 spänningsstabbar för att driva kortet eller blir problem med det? och jag vet att ett switchande är effektivare men skitsamma, jag ska bara ha ut 30W.
och hur funkar pw_good?
Tack på förhand.
inget förutom kortet, minne och en usb sticka ska drivas, så 30W är ungefär max belastning.
och jag vill inte ha ett 3-400W monster agg utan ett litet.
visst jag kan köpa ett för 700:- men det är tråkigt, så att bygga ett ska jag nog.
till frågan:
Kan jag va 3.3,5,12,-12 spänningsstabbar för att driva kortet eller blir problem med det? och jag vet att ett switchande är effektivare men skitsamma, jag ska bara ha ut 30W.
och hur funkar pw_good?
Tack på förhand.
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Kör med.

Litet och gulligt.
Vill du bygga själv så visst fungerar det bra med linjära spänningregar även om jag inte hade gjort det - du måste dit med högsides fet ändå som du styr från PS-ON. PW_Good lägger, ähh läs själv...
PWR_OK is a power good signal. It should be asserted high by the power supply to
indicate that the +12 VDC, +5VDC, and +3.3VDC outputs are above the under-voltage
thresholds listed in Section 3.2.1 and that sufficient mains energy is stored by the converter
to guarantee continuous power operation within specification for at least the duration
specified in Section 3.2.11, Voltage Hold-up Time. Conversely, PWR_OK should be de-
asserted to a low state when any of the +12 VDC, +5 VDC, or +3.3 VDC output voltages
falls below its under-voltage threshold, or when mains power has been removed for a time
sufficiently long such that power supply operation cannot be guaranteed beyond the power-
down warning time. The electrical and timing characteristics of the PWR_OK signal are
given in Table 13 and in Figure 6.
Table 13. PWR_OK Signal Characteristics
Signal Type +5 V TTL compatible
Logic level low < 0.4 V while sinking 4 mA
Logic level high Between 2.4 V and 5 V output while sourcing 200 μA
1 kΩ from output to common
High-state output impedance
PWR_OK delay 100 ms < T3 < 500 ms
T4 ≤ 10 ms
PWR_OK risetime
T5 ≥ 16 ms
AC loss to PWR_OK hold-up time
T6 ≥ 1 ms
Power-down warning

Litet och gulligt.
Vill du bygga själv så visst fungerar det bra med linjära spänningregar även om jag inte hade gjort det - du måste dit med högsides fet ändå som du styr från PS-ON. PW_Good lägger, ähh läs själv...

PWR_OK is a power good signal. It should be asserted high by the power supply to
indicate that the +12 VDC, +5VDC, and +3.3VDC outputs are above the under-voltage
thresholds listed in Section 3.2.1 and that sufficient mains energy is stored by the converter
to guarantee continuous power operation within specification for at least the duration
specified in Section 3.2.11, Voltage Hold-up Time. Conversely, PWR_OK should be de-
asserted to a low state when any of the +12 VDC, +5 VDC, or +3.3 VDC output voltages
falls below its under-voltage threshold, or when mains power has been removed for a time
sufficiently long such that power supply operation cannot be guaranteed beyond the power-
down warning time. The electrical and timing characteristics of the PWR_OK signal are
given in Table 13 and in Figure 6.
Table 13. PWR_OK Signal Characteristics
Signal Type +5 V TTL compatible
Logic level low < 0.4 V while sinking 4 mA
Logic level high Between 2.4 V and 5 V output while sourcing 200 μA
1 kΩ from output to common
High-state output impedance
PWR_OK delay 100 ms < T3 < 500 ms
T4 ≤ 10 ms
PWR_OK risetime
T5 ≥ 16 ms
AC loss to PWR_OK hold-up time
T6 ≥ 1 ms
Power-down warning
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag köpte mina från Short Circuit i USA. De är faktiskt billigare än Mini Box. Plus att de hade den varianten jag ville ha (picoPSU-120-WI-32 Wide Input PSU).
- JimmyAndersson
- Kontakt: