Internserver.
http://support.microsoft.com/kb/221829 där finns också en länk hur man skapar dessa disketter.
Senast redigerad av BoF 13 oktober 2007, 16:52:18, redigerad totalt 1 gång.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
den är "totalformaterad" dvs. jag har kopplat in den som slave och tömt allt på den.
Har du raderat filerna eller formaterat hårddisken?
Var/när säger den att du ska ta ut den flyttbara disken? I installationsprogrammet, Windows eller DOS ?
"Om jag sätter den som master vill inte datorn starta.. "
Säker på att du har kopplat rätt? Du har inte två hårddiskar som Master på samma IDE-kabel? Sätter du hårddisken till IDE-kabeln som är ansluten till Primary IDE ? (första IDE-kontakten på moderkortet, de brukar heta lite olika.)
edit: Förresten... startar inte datorn alls om du har den som Master?
Har du raderat filerna eller formaterat hårddisken?
Var/när säger den att du ska ta ut den flyttbara disken? I installationsprogrammet, Windows eller DOS ?
"Om jag sätter den som master vill inte datorn starta.. "
Säker på att du har kopplat rätt? Du har inte två hårddiskar som Master på samma IDE-kabel? Sätter du hårddisken till IDE-kabeln som är ansluten till Primary IDE ? (första IDE-kontakten på moderkortet, de brukar heta lite olika.)
edit: Förresten... startar inte datorn alls om du har den som Master?
Och den är satt som master?
Du måste också boota från startupp disketterna.
Sen om jag inte minns fel så finns det dos program (kommando) som du måste använda för att få en bootable H'D. Från Windows2000 och uppåt så sköter installationen om detta från CD sivan.
När jag läser lite i länken som jag postade här över så står allt där om hur man gör, borde kunna leda dig rätt.
Du måste också boota från startupp disketterna.
Sen om jag inte minns fel så finns det dos program (kommando) som du måste använda för att få en bootable H'D. Från Windows2000 och uppåt så sköter installationen om detta från CD sivan.
När jag läser lite i länken som jag postade här över så står allt där om hur man gör, borde kunna leda dig rätt.
Senast redigerad av BoF 13 oktober 2007, 17:22:28, redigerad totalt 5 gånger.