Vilken arbetsbänk?
Vilken arbetsbänk?
Nej, nu har jag tröttnat på att saker far omkring när man ska såga eller borra i dem. Dags att köpa en arbetsbänk! Jag tänkte mig den hopfällbara klämtypen. Någon som kan rekommendera någon eller har varningar?
Finns ju några att välja på:
Wolfcraft master 800 (var köper man den här i så fall?)
Zoom 800 Compact Halva priset! Men den ser lite klen ut?
Zoom Magnum 1000
Lutar åt Zoom Magnum 1000 för tillfället, eftersom den finns i närheten.
Sen antar jag att med en Bosch GST 85 PE (sticksåg) kan man väl knappast bli missnöjd? Tänkte nämligen införskaffa en sån också...
Arvid
Finns ju några att välja på:
Wolfcraft master 800 (var köper man den här i så fall?)
Zoom 800 Compact Halva priset! Men den ser lite klen ut?
Zoom Magnum 1000
Lutar åt Zoom Magnum 1000 för tillfället, eftersom den finns i närheten.
Sen antar jag att med en Bosch GST 85 PE (sticksåg) kan man väl knappast bli missnöjd? Tänkte nämligen införskaffa en sån också...
Arvid
Jag har en Wolfcraft master 800 och är väldigt nöjd med den...
Då jag fick den av min far så vet jag inte vad den kostar men den är säkert inte billig.
Här kommer några för och nackdelar med Wolfcraften.
+ Det är lätt att fästa grejor i den då man kan hålla föremålet som skall fästas med båda händerna och klämma åt med foten.
- Det blir ganska grovt med foten men man kan fin justera senare med vevarna.
/ Jeppsson
Då jag fick den av min far så vet jag inte vad den kostar men den är säkert inte billig.
Här kommer några för och nackdelar med Wolfcraften.
+ Det är lätt att fästa grejor i den då man kan hålla föremålet som skall fästas med båda händerna och klämma åt med foten.
- Det blir ganska grovt med foten men man kan fin justera senare med vevarna.
/ Jeppsson
- prototypen
Frågan är om det inte mer handlar om konstruktionen sticksåg.speakman skrev:Jag köpte en sticksåg på C/O, och den gick inte att såga rakt med från dag 1.
Sågade man tjockt så "vek" sig bladet och snittet blev rakt från början mot snett mot slutet.
Lyckas fortfarande inte få bladet exakt i lod. Är nog omöjligt med den konstruktionen.
De finns dock lite nytänkande hos stickssågsproducenterna och de dyrare modellerna har någon slags transversell rörelse av bladet som går att bladet blir "fritt" vid ena förflyttningen. Detta skall enligt en kompis generera snyggare kanter och göra så att snittet lättare blir rakt...