Elgiganten
- prototypen
Elgiganten
Elgiganten försöker rensa ut lite bildskärmar, 22" Widescreen från View Sonic.
5 ms responstid, 1680 x 1050 i upplösning både VGA och DVI för 2000 spänn (jo den kostar 1990 men det ska väl parkeras också för 10 spänn).
Är det någon som provat en sådan, är den bra?? Barnen kommer att köra spel.
Prototypen
5 ms responstid, 1680 x 1050 i upplösning både VGA och DVI för 2000 spänn (jo den kostar 1990 men det ska väl parkeras också för 10 spänn).
Är det någon som provat en sådan, är den bra?? Barnen kommer att köra spel.
Prototypen
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
-
Jag spelar visserligen inte mycket men de spel jag har provat har alla varit bättre med widescreen. Aldrig fått några utdragna pixlar utan bara lite bredare vy.nole skrev:Skall barnen spela spel rekommenderar jag att du undviker widescreen skärmar då få spel är bygga för dessa och detta kan medföra att det ser underligt ut.
- prototypen
Det är väl barn som behöver stabila skärmar, proffs vet att man inte ska peka på skärmen och inte tappar de skärmen heller, den får stå ifred. Barn ska iväg på LAN-party, in och ut, upp och ner.Rossen skrev:Zeus: Inom det här prissegmentet ja, köper man dyrare skärmar så är det andra betydligt stabilare paneler som faktiskt kan användas för proffesionellt bruk.
Spel i 4:3 borde bara ge sorgkanter på en wide screen och inte försöka töja ut bilden. Är det inte operativet som fixar till upplösning och bildformatet eller det kanske bara är i Mac.
Prototypen
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Blev faktiskt lite sugen när jag såg reklamen ändå 
Skärmen verkar få ganska bra betyg, lite problem med genomlysande backlight bara. Och ett par som gått sönder fort... Foten verkar ostabil, precis som kvalitén. En del tycker den är perfekt, andra att det är skräp. Är tydligen ingen äkta ViewSonic utan någon 'sub-brand'.
Det finns tre återförsäljare enligt prisjakt och kommentarer om den från april, antagligen en utgående modell.
Nja, jag avstår nog trots priset...

Skärmen verkar få ganska bra betyg, lite problem med genomlysande backlight bara. Och ett par som gått sönder fort... Foten verkar ostabil, precis som kvalitén. En del tycker den är perfekt, andra att det är skräp. Är tydligen ingen äkta ViewSonic utan någon 'sub-brand'.
Det finns tre återförsäljare enligt prisjakt och kommentarer om den från april, antagligen en utgående modell.
Nja, jag avstår nog trots priset...
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Har fått hem Acerskärmen jag funderade på ovan nu och den är inte dum! Visst är det en budgetmodell, men det är inget fel på bilden. Och jag är fortfarande fascinerad över storleksskillnaden mot en 4:3 17". Bilden känns inte stor, den känns enorm! 
Praktiskt dessutom, känns inte längre så nödvändigt att koppla in den gamla skärmen som 2a-skärm.
Edit: Fast nu blev den extraskärm ändå, med Twinview aktiverat i Linux Mint. Total upplösning, cirka 2900x1050. Känns som det räcker ett tag
Onekligen smidigt med en jätteskärm att arbeta med och en mindre för epost, mediaspelare och sånt.

Praktiskt dessutom, känns inte längre så nödvändigt att koppla in den gamla skärmen som 2a-skärm.
Edit: Fast nu blev den extraskärm ändå, med Twinview aktiverat i Linux Mint. Total upplösning, cirka 2900x1050. Känns som det räcker ett tag

Onekligen smidigt med en jätteskärm att arbeta med och en mindre för epost, mediaspelare och sånt.