Letar efter driftsäker loopande mp3-spelare
Letar efter driftsäker loopande mp3-spelare
Hej!
Jag är på jakt efter ett par små driftsäkra mp3-spelare för installation i en utställning. Spelarna ska helt enkelt autostarta en fil vid strömpåslag och sedan loopa den oändligt.
Jag har tidigare kört med Yammp Industrial och löst styrningen med hjälp av en scriptfil på Compact Flash-kortet. Nu verkar det som att man inte längre kan köpa den modellen från Jelu.se. Yampp III Industrial finns, men med den krävs extern styrning via RS-232 vilket jag gärna vill slippa.
Är det någon som har ett tips om någon annan spelare? Jag har tittat på Ljusdesigns mp3+, men den verkar vara overkill.
/Martin
Jag är på jakt efter ett par små driftsäkra mp3-spelare för installation i en utställning. Spelarna ska helt enkelt autostarta en fil vid strömpåslag och sedan loopa den oändligt.
Jag har tidigare kört med Yammp Industrial och löst styrningen med hjälp av en scriptfil på Compact Flash-kortet. Nu verkar det som att man inte längre kan köpa den modellen från Jelu.se. Yampp III Industrial finns, men med den krävs extern styrning via RS-232 vilket jag gärna vill slippa.
Är det någon som har ett tips om någon annan spelare? Jag har tittat på Ljusdesigns mp3+, men den verkar vara overkill.
/Martin
Vi kör med en hel del av Ljusdesigns mp3+. Riktigt bra, men förmodligen overkill, ja.
Nu har vi stoppat in ProDVX F100 och den funkar också bra, fast billigare!
Dessutom kan den spela upp video.
Den har vi också köpt via Ljusdesign.
Om du funderar över nå't kan du ringa mig 070 574 4567.
\\Sky (Sven)
Nu har vi stoppat in ProDVX F100 och den funkar också bra, fast billigare!
Dessutom kan den spela upp video.
Den har vi också köpt via Ljusdesign.
Om du funderar över nå't kan du ringa mig 070 574 4567.
\\Sky (Sven)
-
Mindmapper
- prototypen
Jag har gjort om några MP3 spelare just till utställningar och vi har köpt den absolut billigaste och kopplat in ett litet kretskort som "trycker på knapparna" start och mode samt även ibland på volymkontrollen.
På kortet sitter en 74HC14 och en 74HC132 och några motstånd / kondensatorer.
Prototypen
På kortet sitter en 74HC14 och en 74HC132 och några motstånd / kondensatorer.
Prototypen
Tack för alla svar!
Jag har mailat Jesper och inväntar svar. Det hade varit det allra bästa med den lösningen tycker jag. Våra andra yamppar har gått klockrent varje dag i ett par år nu.
Jag vill inte köpa en billig spelare och koppla in mig på. Vi har provat det förut, men det har inte varit ens i närheten så driftsäkert.
ProDVX-en verkar lite intressant, men om jag ändå ska köpa en videospelare skulle jag gärna vilja ha något bättre än en s-videoutgång på den.
/Martin
Jag har mailat Jesper och inväntar svar. Det hade varit det allra bästa med den lösningen tycker jag. Våra andra yamppar har gått klockrent varje dag i ett par år nu.
Jag vill inte köpa en billig spelare och koppla in mig på. Vi har provat det förut, men det har inte varit ens i närheten så driftsäkert.
ProDVX-en verkar lite intressant, men om jag ändå ska köpa en videospelare skulle jag gärna vilja ha något bättre än en s-videoutgång på den.
/Martin
Jo, Pro:n är ju lite begränsad. Den går att styra till viss del, men det den är bra på är att vi d stömpåslag spela upp en fil och fortsätta med det tills strömen dör.
Den är såpass billig att vi kör med den också när det bara är ljud och när vi har film så duger oftast compositen alldeles utmärkt.
Visst finns det bättre, men knappast till det priset.
Kolla med Stefan Gemzell på Ljusdesign. Han brukar ha björnkoll på vad som finns och vad som är bra. Dessutom har han lite koll på vad man behöver så han kränger inte nödvändigtvis på en det dyraste han kan sälja.
\\Sky
Den är såpass billig att vi kör med den också när det bara är ljud och när vi har film så duger oftast compositen alldeles utmärkt.
Visst finns det bättre, men knappast till det priset.
Kolla med Stefan Gemzell på Ljusdesign. Han brukar ha björnkoll på vad som finns och vad som är bra. Dessutom har han lite koll på vad man behöver så han kränger inte nödvändigtvis på en det dyraste han kan sälja.
\\Sky
http://www.quadravox.com kanske har nått lämpligt.
Har själv ingen erfarenhet av dessa, men har tittat lite på specarna tidigare.
Har själv ingen erfarenhet av dessa, men har tittat lite på specarna tidigare.
- prototypen