Jag tänkte försöka bygga en liknande kopia på en M-patch, inte till utseendet utan bara funktionen, dvs en liten låda med balanserad och obalanserad stereo in, två balanserade stereo ut samt en passiv volymkontroll. Hörlursuttaget och lysdioderna struntar jag i men monosummering och muteknapp tänkte jag också ha.
Jag är helt ny på elektronikbygge och trodde då att detta var lagom grundläggande att börja med(och det är det säkert) men jag har haft stora problem att hitta information så jag tänkte kolla här om någon har några tips.
1. Jag tänkte använda denna volymkontrollen som jag hittade på forumet. Då måste jag omvandla L och R balanserad till obalanserad antar jag? Är det så enkelt att jag bara kopplar het ledning till poten och drar kall till jord eller måste det något mer avancerat till ingångarna?
2. Efter volymkontrollen måste jag balansera utgångarna. Enda sättet att undvika aktiva saker här är trafos väl? I så fall, är det åter bara att koppla signalen till trafons ena terminal(vet inte vad de heter egentligen) och den andra till jord?
3. Om vi säger att jag istället vill ha tre stereoingångar och inte två, vad tusan ska jag ha för typ av vippa/knapp och hur ska den kopplas? Jag lyckas bara inte klura ut det hur dumt det än låter...
Detta är väl dom främsta funderingarna. Om någon också har något tips på liknande projekt som jag kan hämta inspiration från är jag evigt tacksam!